ویتنام

سفارش دو میلیارد دلاری شرکت هواپیمایی ویتنام برای موتورهای جنرال ‌الکتریک

شرکت بامبو ایرویز، تفاهم‌نامه‌ای را با بخش هوانوردی جنرال الکتریک برای خرید موتورهای جی‌ئی‌نکس جهت نصب بر روی جت‌های مسافربری بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم‌لاینر به امضا رسانده‌است. ارزش این قرارداد، دو میلیارد دلار اعلام شده و این شرکت هواپیمایی ویتنام ۱۰ فروند دریم‌لاینر را به صورت قطعی و ۲۰ فروند دیگر را به صورت گزینه احتمالی خرید سفارش داده‌است.

این قرارداد بزرگترین خرید شرکت بامبو ایرویز از بدو تاسیس تاکنون به شمار می‌رود. تحویل موتورهای جی‌ئی‌نکس از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. قرار است ناوگان هواپیمای پهن‌پیکر دریم‌لاینر این شرکت ویتنامی برای انجام پروازهای یکسره از این کشور آسیایی به مقاصد مختلف در خاک آمریکا بکار گرفته شود. مدت زمان این پروازهای بین قاره‌ای دست‌کم ۱۳ ساعت برآورد می‌شود. موتور توربوفن پرقدرت جی‌ئی‌نکس برای نصب بر روی هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر و بوئینگ ۷۴۷-۸ توسعه یافته‌است.

در مقایسه با موتور سی‌اِف۶ به عنوان نسل قبلی مصرف سوخت این موتور کمتر بوده و آلایندگی دی‌اکسیدکربن به میزان ۱۵ درصد پایین‌تر تولید می‌کند. استفاده از مواد مقاوم سبک و بکارگیری فرآیندهای طراحی پیشرفته با هدف کاهش وزن موتور و افزایش عملکرد و پایین آوردن زمان و هزینه تعمیر و نگهداری موتور جی‌ئی‌نکس را به گزینه ارجح برای هواپیماهای مسافربری پهن‌پیکر به ویژه در پروازها با مسافت طولانی تبدیل کرده‌است.

 

منبع:

asianaviation

 

*تکمیل ساخت نیروگاه جدید میانمار تا سال آینده میلادی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها