ساتورن

تایید ممیزی شرکت ساتورن توسط یاسا

شرکت ساتورن وابسته به اتحادیه موتورسازان روسی یوئی‌سی، از انجام ممیزی موفق توسط نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا یاسا خبر می‌دهد. در این ممیزی دوره‌ای، متخصصان یاسا فرآیندهای مربوط به تولید موتور توربوفن سام۱۴۶ را بررسی کردند. قرار است این موتور، نیروی پیشران جت مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ را تامین کند. در گزارش ممیزی یاسا، هیچگونه یافته‌ای مربوط به بروز اشکال در فرآیند کاری یا ساختار سازمانی ساتورن مورداشاره قرار نگرفته و ممیزی بعدی، برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌است.

شرکت روسی ساتورن، در ۱۲ آوریل ۲۰۱۲، گواهینامه صلاحیت سازمان تشکیلات تولید پی‌او‌ای را از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا یاسا دریافت کرد. مجوز واگذار شده به این شرکت روس بر اساس توافق با یاسا، مهلت زمانی مشخصی ندارد، اما طرفین توافق کرده‌اند که بازرسی و ممیزی دوره‌ای بطور منظم انجام شود. بطور مرسوم، بازرسان یاسا در هر بازه دوساله، سه بار فرآیند ممیزی را انجام می‌دهند تا از تطابق کامل شرایط دارنده مجوزهای صادر شده با قوانین و استانداردهای هوانوردی اطمینان حاصل کنند. در این ممیزی‌ها، فرآیندها، صلاحیت افراد، تجهیزات و روند مستندسازی با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین یوئی‌سی در قالب تشکیلات ساخت موتور خود، فرآیندهای بازرسی و ممیزی داخلی را نیز تعریف کرده‌است. در ممیزی اخیر، بطور ویژه به فرآیندهای تولید محصول توجه شده و بطور خاص شفت توربین کم‌فشار موتور سام۱۴۶ با دقت و جزئیات، مورد رصد و بررسی کارشناسان اعزامی از یاسا قرار گرفته‌است. پیش از این در مارس ۲۰۲۱، نیز یک واحد دیگر انجام شده بود که بهمراه ممیزی انجام‌شده در اکتبر، فرآیند تولید محصول برای تحویل به مشتری نهایی را مورد ارزیابی قرار داده‌است.

 

منبع:

uecrus

 

*راه‌اندازی خط آزمایش غیرمخرب پره‌های توربین در شرکت ساتورن

*نصب سه واحد آلیاژسازی لیزری در شرکت ساتورن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها