مرکز تولید کمپرسور

راه‌اندازی مرکز جدید تولید کمپرسور در سامارا

اتحادیه موتورسازان روسیه یوئی‌سی، مرکز تولید جدیدی را برای کمپرسور موتورهای توربین گاز در تاسیسات شرکت کوزنتسف در سامارا راه‌اندازی کرده‌است. برای راه‌اندازی این مرکز، سرمایه‌گذاری ۴.۸ میلیارد روبلی معادل ۵۶ میلیون دلار انجام شده و قرار است فرآیند کامل ساخت و آماده‌سازی قطعات کمپرسور در این مجموعه بطور کامل انجام شود. راه‌اندازی این مرکز جدید، ظرفیت ساخت قطعات کمپرسور توسط کوزنتسف را دو برابر می‌کند. این مجموعه در مساحتی معادل ۱۶۵۰۰ مترمربع ساخته می‌شود و تامین قطعات موردنیاز برای یکپارچه‌سازی کمپرسور شامل پره‌های ثابت و متحرک و سایر اجزا در آن ساخته و مونتاژ خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که در مجموع نزدیک به هزار قطعه متفاوت در فرآیند ساخت و تولید این مجموعه موردتوجه قرار خواهد گرفت. مقامات دولتی و محلی در آیین راه‌اندازی این مجموعه شرکت داشتند. ادعا شده که بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم به واسطه راه‌اندازی این مرکز تولیدی جدید در سطح تکنسین و مهندس ایجاد خواهد شد. بیش از ۱۲۵ تجهیز مختلف برای راه‌اندازی این مرکز استفاده شده که از آن‌ها می‌توان به ماشین‌های بسیار دقیق ۵ محوری فرز و تراش، ماشین‌های سنگ‌زنی و سوراخ‌کاری و تجهیزات اندازه‌گیری، کنترل و عیب‌یابی اشاره کرد.

مرکز تولید کمپرسور

بنابر اعلام مسئولان یوئی‌سی، این بزرگترین سرمایه‌گذاری انجام‌شده در شرکت کوزنتسف با هدف بروزرسانی تجهیزات ساخت و تقویت زنجیره کامل تولید و مونتاژ قطعات توربین‌های گاز در این شرکت قلمداد می‌شود. همه فعالیت‌های تولید مبتنی بر رعایت استانداردهای بین‌المللی و مبتنی بر استقرار نظام تعالی و مدیریت کیفی با هدف حصول اطمینان از صحت کارکرد قطعات و کیفیت قابل اتکای آن‌ها انجام شده‌است. همچنین ملاحظات لازم برای به حداقل رساندن زمان تولید و دسترسی به قطعات نهایی در چیدمان تجهیزات و خط تولید مدنظر قرار گرفته‌است.

شرکت‌های سازنده توربین‌های گاز در روسیه، حرکت در این مسیر را در دستور کار قرار دادند و در تعدادی از آن‌ها اخیرا مراکز تعالی راه‌اندازی شده‌است. شرکت یوام‌پی‌او در تاسیسات خود در اوفا، مرکز تخصصی برای ریخته‌گری تیتانیوم راه‌اندازی کرده‌است. همچنین کوزنتسف در تاسیسات سامارا، مرکزی را برای تولید گیربکس از سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرده‌است. یک مرکز نیز در ریبینسک با تمرکز بر تولید پره‌های توربین برای موتورهای هوایی، دریایی و توربین‌های صنعتی راه‌اندازی شده‌است. چندی پیش نیز شرکت سالیوت در خط تولید خود، مرکز تخصصی برای تولید دیسک و لابیرنت راه‌اندازی کرده‌است.

 

منبع:

uecrus

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها