ریزشبکه

تمرکز مالک جدید برگن‌ انجینز بر روی ریزشبکه

توجه به بازار ریزشبکه توسط مالک جدید برگن‌ انجینز

مالک جدید برگن‌ انجینز در برنامه خود برای توسعه کسب‌و‌کار این شرکت، تمرکز ویژه‌ای را بر روی حوزه تولید توان ریزشبکه (میکروگرید) مدنظر قرار داده‌است. هلدینگ لانگلی با توافقی ۹۱ میلیون یورویی با رولز رویس، ‌شرکت نروژی برگن‌ انجینز را خریده و مالکیت آن را از آن خود کرده‌است. براساس اعلام این هلدینگ، علاوه‌بر حوزه‌های کاری سابق برگن انجینز، ‌از این پس بازار ریزشبکه موردتوجه خاص قرار خواهد گرفت.

برگن‌ انجینز به عنوان یک واحد کسب‌و‌کاری در بخش راه‌حل‌های تولید توان هلدینگ لانگلی به کار خود ادامه می‌دهد که در این بخش شرکت‌ ایتالیایی مارِلی‌ موتوری و شرکت آلمانی سامانه‌های تولید توان پیلر نیز حاضر هستند. شرکت مارِلی‌ موتوری، تولیدکننده ژنراتورها و موتورهای الکتریکی است و شرکت سامانه‌های تولید توان پیلر بر روی فناوری‌های یو‌پی‌اس و سیستم‌های ذخیره‌سازی توان و باتری کار می‌کند. این شرکت آلمانی همچنین واحدهای تامین توان زمینی هواپیما جی‌پی‌یو، مبدل‌های فرکانس ۵۰ و ۶۰ هرتز، سوئیچ‌های انتقال استاتیکی و ژنراتورهای ویژه‌ مصرف دریایی را تولید و عرضه می‌کند.

شرکت برگن‌ انجینز،‌ تولیدکننده موتورها و ژنراتورهای سرعت متوسط با سوخت گاز و مایع برای طیف گسترده‌ای از مشتریان صنعت زمینی و دریایی بشمار می‌رود. سابقه‌ اجرای پروژه مهندسی در شرکت برگن در نروژ به سال ۱۸۵۵ برمی‌گردد و این شرکت با نام بی‌ام‌وی در آن زمان تاسیس شد. این شرکت نروژی در سال ۱۹۴۶، اولین موتور دیزلی خود را تولید کرد و از آن زمان تا کنون بیش از ۷ هزار دستگاه موتور را تولید و عرضه کرده‌است. بیش از نیمی از این محصولات امروزه در وضعیت بهره‌برداری عملیاتی قرار دارند.

 

[بخوانید: شروع فعالیت نیروگاه بل ایر با سوخت گاز مایع طبیعی]

 

ریز شبکه برگن‌انجینز

انتقال مالکیت برگن‌ انجینز از رولز رویس به هلدینگ لانگلی

تکمیل فرآیند فروش برگن‌ انجینز به لانگلی در اوت ۲۰۲۱، همزمان با نهایی شدن فرآیند جدا شدن این شرکت از گروه رولز رویس انجام شد. از مبلغ ۹۱ میلیون یورو توافق‌شده برای اکتساب این شرکت نروژی، رولز رویس نزدیک ۱۶ میلیون یورو را از محل نقدینگی‌های موجود در برگن‌ انجینز برداشت کرده‌است. مالکیت برگن‌ انجینز از سال ۱۹۹۹ برعهده رولز رویس بوده‌است.

 

[ببینید: فیلم مراحل مونتاژ موتور هوایی ترنت ایکس‌دبلیوبی محصول رولز رویس]

 

هلدینگ لانگلی مجموعه کارخانه‌‌های تولید موتور برگن‌ انجینز را بهمراه کارگاه‌‌های تعمیر و بازسازی و مرکز ریخته‌گری آن در نروژ تملک کرده و همچنین ظرفیت کامل طراحی موتور و نیروگاه‌ را در اختیار گرفته‌است. علاوه‌ بر این، شبکه ارائه خدمات پس از فروش جهانی و شعب این شرکت در ۹ کشور مختلف نیز به مایملک این هلدینگ اضافه شده‌است.

با استناد به گزارش‌های مالی رولز رویس، مجموع درآمد و ارزش دارایی‌های شرکت برگن‌ انجینز در سال ۲۰۲۱، در حدود ۲۵۰ میلیون یورو برآورد شده‌است. بیش از ۹۵۰ نفر برای برگن‌ انجینز کار می‌کنند که ۶۰۰ نفر از آن‌ها در دفاتر اصلی و مراکز تولیدی این شرکت‌ در منطقه برگن نروژ مشغول بکار هستند.

هلدینگ لانگلی انتظار دارد که بخش راه‌‌حل‌های تولید توان این هلدینگ، شامل شرکت تازه‌ وارد برگن‌ انجینز، حدود ۶۰۰ میلیون یورو از درآمد پیش‌بینی شده ۱.۳ میلیارد یورویی در سال ۲۰۲۲ را تامین نماید. بیش از ۲۴۰۰ نفر برای این بخش کار می‌کنند و در مجموع نیروی انسانی هلدینگ لانگلی شامل ۵۶۰۰ نفر است.

 

منبع:

dieselgasturbine

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها