رولز رویس

تلاش مجدد رولز رویس برای فروش برگن انجینز

رولز رویس با انتشار بیانیه‌ای از فروش شرکت برگن انجینز خبر داد و این اقدام را بخشی از سیاست افزایش تمرکز حوزه‌های کاری و تامین دست‌کم دو میلیارد پوند منابع مالی از طریق فروش شرکت‌های زیرمجموعه خود قلمداد کرد. برگن انجینز که مقر اصلی آن در نروژ واقع شده، موتورهای دیزلی و گازسوز را برای مصارف دریایی تجاری می‌سازد. این محصولات همچنین قابل‌استفاده برای مصارف نیروگاهی و تولید توان زمینی نیز هستند. فروش برگن انجینز شامل تاسیسات و کارگاه‌های تولیدی، تعمیر، بازسازی و نگهداری و همچنین، دفتر طراحی مهندسی آن به همراه شبکه پشتیبانی جهانی در ۷ کشور مختلف است.

برگن انجینز ۹۰۰ نفر پرسنل دارد و ۶۵۰ نفر در کارخانه اصلی در نروژ مشغول بکار هستند. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۰، از مرز ۲۰۰ میلیون یورو عبور کرد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی، مجموع درآمد آن به ۲۶۰ میلیون یورو برسد. گمانه‎‌زنی‌ها حاکی از آن است که رولز رویس قصد دارد برگن انجینز را با قیمت ۶۳ میلیون یورو به هلدینگ لانگلی در انگلستان بفروشد. پیش از این، رولز رویس قصد داشت برگن انجینز را به شرکت تی‌ام‌اچ اینترنشنال واگذار کند که با مخالفت دولت نروژ روبرو شد، زیرا مالکیت این شرکت بین‌المللی در اختیار روسیه است.

مقر اصلی هلدینگ لانگلی در انگلستان واقع شده و فعالیت‌های اصلی این گروه مهندسی بین‌المللی در آلمان، ایتالیا، فرانسه و انگلستان متمرکز است. این گروه شامل ۷ بخش مختلف و ۱۷ مرکز تولیدی است و بیش از ۴۶۰۰ نفر برای آن کار می‌کنند. انتظار می‌رود با نهایی شدن مذاکرات تا پایان دسامبر۲۰۲۱، واگذاری برگن انجینز به هلدینگ لانگلی تکمیل شود.

 

منبع:

theengineer

 

*رولز رویس بخشی از کسب و کار خود را به یک شرکت روس می‌فروشد

*سهم ناچیز نیروگاه‌های حرارتی در تولید برق نروژ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها