تحویل توربوکمپرسور روسی به گازپروم

تحویل ۱۹ واحد توربوکمپرسور روسی به گازپروم در سال ۲۰۲۲ 

اتحادیه موتورسازان روسیه یو‌ئی‌سی وابسته به هلدینگ دولتی روستک، از تحویل ۱۹ واحد توربوکمپرسور روسی جی‌پی‌ای-۲۵ در سال ۲۰۲۲ به شرکت دولتی گازپروم خبر می‌دهد. انتظار می‌رود این تجهیزات در مراکز تقویت فشار خطوط انتقال گاز روسیه بکار گرفته شوند. این در حالی است که در سال گذشته میلادی، تنها ۹ واحد از این توربوکمپرسورها به گازپروم تحویل داده شده بود. اغلب این توربوکمپرسورها در خطوط انتقال گاز جدید گازپروم در منطقه سیبری بکار گرفته می‌شوند.

مدیران واحدهای عملیاتی گازپروم، از کارکرد مناسب و قابلیتاطمینان بالای این ماشین‌های روسی یاد می‌کنند و افزایش تعداد تحویل در سال ۲۰۲۲ را هم‌راستا با راهبرد کلان دولت روسیه در ترغیب استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت این کشور در خطوط انتقال گاز قلمداد می‌نمایند. در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، مجموعا ۲۱ واحد توربوکمپرسور جی‌پی-۲۵ مجموعا به ظرفیت ۵۲۵ مگاوات در خطوط انتقال گاز بخش شمالی گازپروم نصب شده‌است.

شرکت‌های آویادویگاتل و پرم موتورز از زیرمجموعه‌های یو‌ئی‌سی و همچنین شرکت توربین‌های گاز یوئی‌سی، بازیگران اصلی توسعه توربوکمپرسور جی‌پی-۲۵ بشمار می‌روند. همچنین از توربین گاز روسی پی‌اس-۹۰جی‌پی-۲۵ بعنوان کمپرسور گریز از مرکز، در این مراکز تقویت فشار گازپروم استفاده می‌شود. 

 

منبع: 

uecrus

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها