تقویت تولید برق در شارجه

سرمایه‌گذاری دو میلیارد درهمی امارات برای تقویت تولید برق در شارجه

تقویت تولید برق در شارجه

به‌منظور تقویت تولید برق در شارجه، شرکت آب، گاز و برق شارجه موسوم به سِگوا، از راه‌اندازی نخستین واحد گازسوز نیروگاه جدید این امیرنشین با ظرفیت ۳۴۵ مگاوات خبر می‌دهد. تکمیل این پروژه بزرگ شامل راه‌اندازی این واحد نیروگاهی جدید، بیش از دو میلیارد درهم هزینه شده‌است. انتظار می‌رود با تکمیل پروژه تا ژانویه ۲۰۲۳، این واحد وارد فاز بهره‌برداری کامل عملیاتی شود. این پروژه بخشی از برنامه افزایش توان تولید برق نیروگاه اللیه بشمار می‌رود.

بخوانید: راه‌اندازی توربین گاز نیروگاه جدید شارجه

در قالب این پروژه ارتقا، دو واحد توبین گاز ام۷۰۱اف محصول شرکت ژاپنی میتسوبیشی هرکدام با ظرفیت ۳۴۵ مگاوات به‌همراه دو بویلر بازیافت حرارتی و یک توربین بخار ۳۳۶ مگاواتی نصب خواهد شد. انتظار می‌رود بهره‌وری نیروگاه پس از انجام این ارتقا، به ۶۰ درصد برسد. هزینه کل پروژه، دو میلیارد درهم است. مدیران ارشد سِگوا با ابراز خرسندی از پیشرفت پروژه ارتقا نیروگاهی، اعلام کردند که ظرفیت نهایی این نیروگاه به ۱۰۲۶ مگاوات خواهد رسید و تحقق پروژه را در راستای تامین تقاضا برای برق از سوی کاربران صنعتی، تجاری و مسکونی در حال گسترش در شارجه قلمداد می‌کنند.

بخوانید: تامین توربین گاز اچ‌ای برای سیکل ترکیبی امارات متحده عربی

دولت امارات متحده عربی، بر اساس راهبرد خود به افق ۲۰۳۰، قصد دارد ظرفیت نهایی نیروگاهی این امیرنشین حاشیه جنوبی خلیج‌فارس را به ۴۶۰۰ مگاوات افزایش دهد. استفاده از تجهیزات نو و روزآمد با هدف رساندن بهره‌وری عملیاتی این نیروگاه سیکل ترکیبی به بالای ۶۰ درصد در دستور کار قرار دارد. همچنین کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی اولویت اصلی در این پروژه‌ها خواهد بود. سابقه همکاری میتسوبیشی با شرکت آب، گاز و برق شارجه به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. بر اساس توافق طرفین، بهره‌برداری آزمایشی از تجهیزات نصب‌شده در نیروگاه اللیه و حصول اطمینان از صحت اتصال این نیروگاه به شبکه توزیع برق ملی امارات، از نوامبر ۲۰۲۱ به‌تدریج آغاز شده‌است.

 

منبع:

khaleejtimes

 

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها