تجهیزات تولید توان در چین

قرارداد تجهیزات تولید توان در چین برای جنرال الکتریک و هاربین الکتریک

قرارداد تجهیزات تولید توان در چین

شرکت جنرال الکتریک گاز پاور و شرکت برق چینی هاربین الکتریک، قرارداد تامین تجهیزات تولید توان در چین برای شرکت برق دولتی این کشور موسوم به گروه انرژی شنژن را منعقد کردند. این قرارداد شامل ارائه خدمات به نیروگاه سیکل ترکیبی گوانگ‌دونگ برای گروه انرژی شنژن است. مطابق این قرارداد، جنرال الکتریک متعهد شده تا سه توربین گاز پرقدرت ۹HA.01 را برای نیروگاهی واقع در منطقه شنژن در استان گوانگ‌دونگ چین تامین کند.

” بخوانید: بهره‌برداری عملیاتی از اولین توربین گاز ۹HA.02

این نیروگاه تا ۲ گیگاوات برق موردنیاز برای حدود ۱۲۶ میلیون نفر را تولید خواهد کرد. بنابر اعلام یکی از مدیران جنرال الکتریک، انرژی گاز به دلیل پایداری، انعطاف‌پذیری، هزینه‌ سرمایه‌گذاری پایین، توانایی ادغام با سیستم‌های جذب آلاینده کربن و قابلیت‌های استقرار سریع می‌تواند نقش مهمی در آینده انرژی چین ایفا کند. ژنراتورهای گاز طبیعی کمترین انتشار دی‌اکسیدکربن را در بین تمام سوخت‌های فسیلی مورد استفاده برای تولید برق دارند و برای کشورهایی از جمله چین ایده‌آل محسوب می‌شوند.

این نیروگاه قرار است تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد و جایگزین نیروگاه زغال‌سنگ گوانگ‌دونگ شاجیائو شود. هاربین الکتریک توربین‌های بخار و ژنراتورها را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با جنرال الکتریک برای این نیروگاه ارائه خواهد کرد.

 

منبع:

power-technology

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها