جنرال الکتریک

توربین‌های گاز جنرال الکتریک برای نیروگاه چینی

جنرال الکتریک و هاربین الکتریک اعلام کردند که شرکت دولتی چینی گوانگ دانگ انرژی، سفارشی را برای دو واحد توربین گاز جی‌ئی۹اچ‌ای.۰۱ برای نصب در نیروگاه سیکل ترکیبی هویژو در استان گوانگ دانگ ارائه کرده است. این توربین‌ها از بدو بهره‌برداری عملیاتی، قادر به استفاده از سوخت متشکل از ۱۰ درصد هیدروژن و ۹۰ درصد گاز طبیعی خواهند بود. بر این اساس، این دو ماشین ساخت جی ئی، نخستین توربین‌های گاز نصب شده در خاک چین به شمار می‌روند که قابلیت سوزاندن هیدروژن را دارند.

همچنین هاربین الکتریک یک واحد توربین گاز، ژنراتور و تجهیزات جانبی دیگر برای این نیروگاه را تامین خواهد کرد. انتظار می‌رود با آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این نیروگاه سیکل ترکیبی در سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۱۳۴۰ مگاوات توان به ظرفیت تولید نیروگاهی استان گوانگ دانگ چین افزوده شود. مدیران محلی استان گوانگ دانگ، علت انتخاب فناوری توربین‌های گاز کلاس اچ برای این نیروگاه را تاکید بر ملاحظات زیست محیطی و کاهش آلایندگی ها و همچنین تطبیق‌پذیری با روند افزایشی استفاده از سوخت هیدروژن اعلام کرده‌اند.

همچنین در این پروژه، بر اساس توافق بین هاربین الکتریک و جنرال الکتریک، مونتاژ نهایی توربین ۹اچ‌ای.۰۱ در خاک چین انجام خواهد شد. پیش از این، هاربین الکتریک و جنرال الکتریک در سال ۲۰۱۹، بر سر تولید توربین‌های گاز پرقدرت در خاک چین توافق کرده بودند. بعضی از نمونه‌های توربین گاز کلاس اچ این شرکت در حال حاضر قابلیت استفاده از سوخت با ترکیب ۵۰ درصدی هیدروژن و گاز طبیعی را دارند.

 

منبع:

powerengineeringint

 

*رکوردی دیگر برای جنرال الکتریک در صنعت نیروگاهی چین

*توربین‌های جنرال الکتریک برای نیروگاه سیکل ترکیبی چینی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها