شرکت هواپیمایی جت2 مستقر در بریتانیا، موتورهای LEAP-1A محصول CFM اینترنشنال را برای نصب بر روی حداکثر 75 هواپیمای ایرباس A321neo خود انتخاب کرد. این سفارش همچنین شامل موتورهای یدکی و یک توافقنامه ارائه خدمات پشتیبانی طولانی‌مدت است. شرکت هواپیمایی جت2 از سال 2002 مشتری CFM بوده و موتور لیپ را به عنوان بخشی از استراتژی تجدید ناوگان خود انتخاب کرده‌است. بنابر اعلام مدیر اجرایی شرکت جت2، در موتورهای لیپ پیشرفت‌های قابل‌توجهی در زمینه انتشار دی‌اکسیدکربن و نویز حاصل شده و این شرکت قصد دارد تا استفاده از سوخت‌های هوانوردی پایدار (SAF) را با موتور LEAP افزایش دهد.

شرکت CFM اینترنشنال نزدیک به دو دهه پیش، توسعه موتور جت لیپ را آغاز کرده‌است. مهندسان این شرکت توانستند تا با استفاده از مواد و فناوری‌های نوآورانه، مصرف سوخت و انتشار دی‌اکسیدکربن را تا 15 درصد کاهش داده و آن را نسبت به نمونه قبلی خانواده CFM56 کم‌صداتر کنند.

” بخوانید: توافق ام‌تی‌یو برای تعمیر و نگهداری موتورهای CFM56

موتور لیپ تا به امروز بیش از 15 میلیون ساعت پرواز را ثبت کرده‌است. همچنین، برای ساخت قطعات این موتور، از مواد پیشرفته‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر در برابر حرارت، از جمله کامپوزیت‌های ماتریس سرامیکی (CMC) استفاده شده که می‌توانند دمای نزدیک به 2400 درجه فارنهایت را تحمل کنند. به طور کلی، موتورهای جت می‌توانند در دماهای بالاتر، کارآمدتر عمل کنند.

 

منبع:

General Electric

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

مدیریت

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *