همکاری آنسالدو انرجیا

همکاری آنسالدو انرجیا و Energy Dome برای ذخیره انرژی

همکاری آنسالدو انرجیا برای ذخیره انرژی

همکاری آنسالدو انرجیا با شرکت Energy Dome برای ذخیره انرژی اعلام شد. شرکت آنسالدو انرجیا اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای را با شرکت Energy Dome امضا کرده که مطابق آن، امکان استفاده از فناوری ذخیره انرژی شرکت Energy Dome برای آنسالدو فراهم می‌شود. این فناوری بر پایه انبساط و انقباض دی‌اکسیدکربن است. این توافق بین مدیرعامل‌ شرکت‌‌های آنسالدو انرجیا، آنسالدو گرین‌تک و مدیرعامل شرکت Energy Dome صورت گرفته‌است. علاوه بر آن، این توافق‌نامه پیرو تفاهم‌نامه‌ای است که سال گذشته بین طرفین امضا شده بود که مطابق آن، شرکت آنسالدو انرجیا بررسی‌های لازم را در خصوص فناوری شرکت Energy Dome انجام داده و سطح آمادگی فناوری به همراه هزینه‌ها، عملکرد و پتانسیل آن در بازار ذخیره انرژی را برآورد کرده‌است.

این اولین توافق‌نامه بین شرکت Energy Dome با یک شرکت تولیدکننده اصلی یا EPC است. مطابق توافق‌نامه مذکور، آنسالدو انرجیا می‌تواند باتری دی‌اکسیدکربن را در بازار تولید توان که در آن سابقه طولانی دارد، تجاری‌سازی نماید. این توافق‌نامه‌ همچنین بازار مجوز بازاریابی فناوری سیکل ترکیبی انتقال انرژی (ETCC) در ترکیب با توربین‌های گاز را آینده‌نگری می‌کند. این دو شرکت قصد دارند تا ابتدای سال ۲۰۲۳، ساخت اولین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی انتقال انرژی (ETCC) و باتری دی‌اکسیدکربن را آغاز کنند.

فناوری ذخیره‌سازی انرژی شرکت Energy Dome

این فناوری بر اساس یک چرخه ترمودینامیکی است که با دستکاری دی‌اکسیدکربن بین فازهای گازی و مایع آن، به گونه‌ای طراحی شده که امکان ذخیره‌سازی انرژی کارآمد و اقتصادی بر اساس قطعات موجود در بازار را فراهم کند.

” بخوانید: سامانه‌ انتقال هیدروژن (HIS) برای انتقال و ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی

این فناوری دارای حالت شارژ است که در آن دی‌اکسید کربن از یک ذخیره‌کننده گاز اتمسفر (گنبد) گرفته و فشرده شده و سپس تحت فشار و در دمای محیط در حالت مایع ذخیره می‌شود. هنگامی که انرژی باید آزاد شود، دی‌اکسیدکربن تبخیر شده و در یک توربین منبسط می‌شود، سپس به گنبد بازگشته و برای چرخه شارژ بعدی آماده می‌شود، بدون اینکه این فرآیند هیچ گونه انتشاری در اتمسفر داشته باشد. شرکت Energy Dome امیدوار است با همکاری آنسالدو انرجیا از طریق این فناوری بتواند قدم مهمی در راستای کاهش دی‌اکسیدکربن در صنعت انرژی بردارد.

منبع:

dieselgasturbine

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها