تحریم در صنعت برق روسیه

اعمال تحریم در صنعت برق روسیه توسط اتحادیه اروپا

تحریم در صنعت برق روسیه

اقدامات محدودکننده جدید اتحادیه اروپا ممکن است مشکلاتی را در خصوص تعمیر نیروگاه‌های گازسوز در روسیه ایجاد کند. با اعمال تحریم در صنعت برق روسیه توسط اروپا، این صنعت قادر به خرید مستقیم یا غیرمستقیم قطعات یدکی برای توربین‌های بخار و بویلرهای بخار در اروپا نخواهد بود. بنابر گزارش کامرسانت، تحویل قطعات مطابق قراردادهای منعقدشده قبل از ۹ آوریل ۲۰۲۲، باید حداکثر تا ۱۰ ژوئیه تکمیل شود. قطعات یدکی برای توربین‌های گاز پرقدرت و تجهیزات حساس‌تر برای صنعت مشمول محدودیت نخواهند بود. توربین‌ها و بویلرهای بخار خارجی در دهه ۲۰۰۰ در روسیه در طول ساخت برخی از نیروگاه‌های حرارتی جدید و تحت قراردادهای تامین برق (DPM) مورد استفاده قرار گرفتند.

بنابر اعلام رئیس مرکز مهندسی برق Skolkovo، به‌عنوان یک قاعده، چنین توربین‌های بخار در واحدهای قدرت قدرتمند با ظرفیت حدود ۳۰۰ مگاوات نصب می‌شوند. این مقام مسئول تعداد کل آنها را چند ده واحد در سراسر کشور تخمین می‌زند. بنابر ارزیابی شرکت مشاورVygon، بیش از ۵ گیگاوات توربین بخار خارجی در واحدهای برق روسیه در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی فعال هستند. بطور خاص، توربین‌های بخار وارداتی و بویلرهای بخار در برخی از سایت‌های گازپروم انرژی، اینتررائو، تی‌پلاس و فورتوم نصب می‌شوند. مجموع ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی با چنین توربین‌هایی می‌تواند تا بیش از ۱۵ گیگاوات باشد.

” بخوانید: معافیت توربین‌ های گاز جنرال الکتریک از تحریم‌ های اخیر روسیه

اتحادیه اروپا همچنین عرضه پمپ‌های هوا و خلاء، خازن‌های برق، ژنراتورهای جریان مستقیم و غیرمستقیم، ژنراتورهای توربین‌های بادی، مقاومت‌ها، سوئیچ‌ها، باتری‌های الکتریکی و موارد دیگر را به روسیه ممنوع کرده‌است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا خرید ترانسفورماتور با توان بیش از ۱۶ کیلوولت آمپر را نیز محدود می‌کند. در عین حال، شرکت Rosseti اعلام کرد که روسیه قصد خرید ترانسفورماتورهای ساخت اتحادیه اروپا را ندارد.

به دنبال اعمال تحریم در صنعت برق روسیه توسط اروپا، شرکت تی پلاس نیز در حال بررسی گزینه‌های احتمالی برای همکاری و بومی‌سازی قطعات و مواد مصرفی برای ارائه خدمات در خصوص توربین‌های گاز است. تجهیزات اصلی لازم برای ارتقا نیروگاه‌های حرارتی قدیمی در حال حاضر در روسیه تولید می‌شود. علاوه بر آن، این شرکت قصد دارد تا تجهیزات کمکی به عنوان مثال، پمپاژ و تجهیزات الکتریکی را با موارد موجود و مشابه در بازار روسیه جایگزین کند. بنابر اعلام وزارت انرژی روسیه، هیچ تهدیدی در خصوص عملکرد نیروگاه‌ها و وقفه‌های احتمالی در تامین برق وجود ندارد. این کشور دارای ذخایر ظرفیت کافی حدود ۴۱ گیگاوات برای سال ۲۰۲۳ و تقریبا به همان اندازه برای سال ۲۰۲۴ یعنی حدود ۴۰ گیگاوات است. وزارت انرژی روسیه معتقد است که ساخت نیروگاه‌های جدید با استفاده از تجهیزات داخلی امکان‌پذیر است و حداقل تا دو سال امکان جایگزینی واردات فراهم می‌شود.

منبع:

eprussia

#نیروگاه حرارتی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها