معافیت توربین‌ های گاز جنرال الکتریک از تحریم‌ های روسیه

معافیت توربین‌ های گاز جنرال الکتریک از تحریم‌ های اخیر روسیه

بنابر گزارش خبرگزاری اینترفاکس، شرکت روس‌هیدرو اعلام کرد که توربین‌های گاز ساخته‌شده توسط شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و شرکای روسی آن در داخل خاک فدراسیون روسیه شامل تحریم‌های اعلام‌شده از سوی غرب نیستند. معافیت توربین‌ های گاز جنرال الکتریک از تحریم‌ های اعمال‌شده علیه روسیه پس از حمله نظامی این کشور به خاک اوکراین، از اهمیت بسیار زیادی برای صنعت تولید توان این کشور برخوردار است. اخیرا مذاکراتی بین روس‌هیدرو و اینتررائو بر سر استفاده از تجهیزات ساخته‌شده توسط شرکت RGT در چندین پروژه ارتقا نیروگاهی در مناطق شرق دور روسیه انجام شده‌است.

شرکت RGT حاصل سرمایه‌گذاری مشترک اینتررائو و جنرال الکتریک است که مسئولیت بومی‌سازی توربین‌های گاز جنرال الکتریک در خاک روسیه را برعهده دارد. پروژه‌های در دست اجرای روس‌هیدرو در این منطقه از خاک روسیه شامل چهار نیروگاه با ظرفیت مجموع ۱۳۰۰ مگاوات است که از این چهار نیروگاه می‌توان به نیروگاه ولادی ‌وستوک و یاکوتسکایا اشاره کرد. بر اساس مصوبه وزارت انرژی روسیه، در نیمه ماه می ۲۰۲۱، بودجه‌ای معادل ۱۴۳ میلیارد روبل برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافته‌است. علاوه بر این، در سپتامبر ۲۰۲۰، گروه اینتررائو و جنرال الکتریک مجموعه‌ای از تفاهم‌نامه‌ها را برای افزایش همکاری و تقویت بومی‌سازی تجهیزات این شرکت آمریکایی در خاک روسیه به امضا رساندند.

بر این اساس و در چارچوب سیاست‌های اصولی دولت روسیه برای افزایش توانمندی داخلی در حوزه تجهیزات نیروگاهی و توربین‌های گاز پرقدرت، پروژه‌های مشترک زیادی شکل گرفت. بنظر می‌رسد آمریکا علیرغم بازی‌های سیاسی پس از مناظره اخیر اوکراین، قصد ندارد امکان بهره‌مندی خود از بازار پررونق روسیه در صنعت نیروگاهی را به چالش بکشد.

 

منبع: 

eprussia

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها