توربین گاز GE7HA.03 جنرال الکتریک

آغاز بهره‌برداری عملیاتی از بزرگترین توربین گاز جنرال الکتریک در نیروگاهی در فلوریدا

توربین گاز GE7HA.03 جنرال الکتریک

دو واحد توربین گاز GE7HA.03، بزرگترین توربین گاز پرقدرت ۶۰ هرتزی دنیا و کارآمدترین ماشین در ناوگان جنرال الکتریک، در نیروگاه ۱۳۰۰ مگاواتی تازه‌تاسیس FPL در فلوریدا وارد فاز بهره‌برداری عملیاتی شد. بنابر اعلام رسمی، این نیروگاه در تاریخ یکم ژوئن سال جاری میلادی عملیات خود را آغاز کرده‌است. این نیروگاه جدید در فلوریدا، حاصل نوسازی یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های این منطقه است. نصب دو واحد توربین گاز GE7HA.03 جنرال الکتریک در این نیروگاه با هدف کاهش ۷۰ درصدی آلایندگی و همچنین افزایش قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن برای مشتریان انجام گرفته‌است.

این اقدام نقطه‌عطفی برای شرکت آمریکایی جنرال الکتریک محسوب می‌شود که همچنان به ساده‌سازی فناوری توربین گاز خود برای پاسخگویی به بازار پویای انرژی ادامه می‌دهد.

پروژه توربین گاز GE7HA.03 در سال ۲۰۱۴ کلید خورد و در اکتبر سال ۲۰۱۹ از اولین نمونه آن رونمایی شد. این ماشین از توان خروجی ۴۳۰ مگاواتی در سیکل ساده برخوردار است. این در حالی است که توان خروجی نسل قبلی این خانواده ۳۸۴ مگاوات و توان خروجی نسل اول آن ۲۹۰ مگاوات گزارش شده‌است.

در پیکربندی سیکل ترکیبی،‌ این توربین گاز قادر به تولید توان خروجی ۶۴۰ مگاوات در کنار یک واحد توربین بخار است و توان خروجی ۱۲۸۲ مگاوات در ترکیب دو واحد توربین گاز از این نوع با یک واحد توربین بخار حاصل خواهد شد.

با دارا بود بهره‌وری ۶۴ درصدی در پیکربندی سیکل ترکیبی، این ماشین رکورد بهره‌وری توربین‌های گاز دیگر جنرال الکتریک همچون ماشین ۵۰ هرتزی GE9HA.01 و ماشین GE7HA.01 به ترتیب با ۶۲.۲ درصد و ۶۳.۰۸ درصد بهره‌وری را شکسته‌است. بهره‌وری این ماشین جدید قابل‌مقایسه با توربین گاز GE9HA.02، بزرگترین توربین گاز ۵۰ هرتزی جنرال الکتریک می‌باشد که پیش از این در نیروگاه ۱.۴ گیگاواتی در جنوب مالزی نصب و راه‌اندازی شده‌است.

منبع:

powermag

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها