تولید موتورهای هوایی غیرنظامی در روسیه

افزایش ظرفیت تولید موتورهای هوایی غیرنظامی در روسیه

افزایش ظرفیت تولید موتورهای هوایی غیرنظامی در روسیه

شرکت‌های پرم‌موتورز و آویادویگاتل، وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، با افزایش ظرفیت تولید موتورهای هوایی غیرنظامی در روسیه، انتظار می‌رود این شرکت‌های مستقر در منطقه پرم، به‌عنوان یکی از قطب‌های موتورسازی روسیه، تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۳۰۰ دستگاه انواع موتورهای توربوفن PD14 و PS-90A را تولید و عرضه نمایند.

بنابر اعلام مدیران ارشد این شرکت‌ها، سفارش‌های دریافتی به گونه‌ای است که از سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود سالانه ۱۲ دستگاه موتور و از سال بعد از آن به طور متوسط ۳۶ دستگاه موتور تحویل مشتریان داده شود. تکمیل برنامه توسعه موتور PD8 نیز از دیگر پروژه‌های فعال شرکت‌های مستقر در پرم است که با جدیت دنبال می‌شود. به نتیجه رساندن و تکمیل برنامه دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی برای هواپیماهای مسافربری MS21-310، مجهز به موتورهای روسی PD14 نیز با اولویت بالا توسط اتحادیه موتورسازان روسیه دنبال می‌شود.

” بخوانید: آزمایش پروازی موتور PD-8 با استفاده از بستر پرنده ایلیوشن ۷۶

با هدف افزایش ظرفیت تولید موتورهای هوایی غیرنظامی در روسیه از طریق کارخانه‌های موتورسازی در پرم، مقامات مسئول محلی در حال مذاکره با دولت فدراتیو روسیه برای سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، اغلب هواپیماهای مسافربری فعال در روسیه به موتورهای ساخت این کشور، شامل PD8، PD14 و PS-90A مجهز شوند.

توسعه PD35 در افق بلندتر

همچنین در افقی بلندتر، اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، پروژه توسعه موتور توربوفن پرقدرت PD35 را دنبال می‌کند که قرار است بر روی هواپیماهای پهن‌پیکر نصب شود. به‌طور موازی، نمونه مشتق از موتور هوایی PD35 برای مصارف محرک مکانیکی در ایستگاه‌های تقویت فشار در خطوط انتقال لوله گاز مدنظر است. محدودیت‌های اعمال‌شده بر صنعت هوایی روسیه که پس از تغییرات اخیر در اوکراین و یورش نظامی روسیه به این کشور دوچندان شده، زمینه را برای افزایش خودکفایی و بی‌نیاز کردن صنعت حمل و نقل هوایی غیرنظامی از شرکت‌های غربی، بیش از پیش فراهم کرده‌است.

منبع:

ura

#اتحادیه موتورسازان روسیه #موتور هوایی #آویادویگاتل #PD8# PD14 #گواهینامه صلاحیت پروازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها