صلاحیت پروازی موتور ترنت۱۰۰۰

تاخیر در برنامه ارزیابی صلاحیت پروازی موتور ترنت۱۰۰۰

تغییرات در برنامه ارزیابی صلاحیت پروازی موتور ترنت۱۰۰۰

بنابر اعلام مدیران ارشد رولزرویس، برنامه ارزیابی صلاحیت پروازی موتور ترنت۱۰۰۰ به‌علت زمانبر بودن فرآیند حل برخی مشکلات فنی، با تاخیر روبرو شده و تا پیش از نیمه سال ۲۰۲۳ تکمیل نخواهد شد. سازه پره‌های بخش پرفشار توربین این موتور پیش از فرا رسیدن عمر عملیاتی پیش‌بینی‌شده دچار مشکل می‌شود. بهسازی لازم برای حل این مشکل، شامل انجام ۹ اقدام اصلاحی است که برای هر یک از سه نمونه این موتور سه اقدام را در بر می‌گیرد. جت مسافربری بوئینگ B787 دریم‌لاینر امکان استفاده از سه نمونه محتلف موتور ترنت۱۰۰۰ را دارد. بر این اساس، برنامه تایید صلاحیت پروازی موتور توربوفن ترنت۱۰۰۰ دست‌کم با ۲۴ ماه تاخیر نسبت به زمان‌بندی اولیه، به نتیجه خواهد رسید.

” بخوانید: تاخیر رولزرویس در برطرف کردن مشکل پره‌های ترنت ۱۰۰۰

رولزرویس تجربه مشابهی را با ترنت۷۰۰۰، موتور منتخب هواپیمای ایرباس A320neo دارد. دریافت گواهینامه لازم برای صلاحیت پروازی موتور ترنت۷۰۰۰ پس از اعمال تغییرات و بهسازی، با روندی سریع‌تر دنبال می‌شود.

بهسازی کانال‌های خنک‌کاری و تقویت سازه پره در ناحیه ریشه، منجر به نتایجی شد که از برآورد‌های اولیه رضایت‌بخش‌تر هستند. بنابر اعلام رولزرویس، فرآیند تایید صلاحیت پروازی ترنت۷۰۰۰ پس از اعمال هشت اقدام اصلاحی بر روی پره‌های کمپرسور این موتور، تا پایان سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد.

در حال حاضر، سهم موتور ترنت۱۰۰۰ از بازار جت مسافربری B787 دریم‌لاینر ۳۵ درصد است و ۶۵ درصد دیگر به موتور قدرتمند GEnx-2B محصول جنرال الکتریک تعلق دارد. رولزرویس امیدوار است با حل کامل مشکل موتور ترنت۱۰۰۰، سهم خود از این بازار را افزایش دهد.

منبع:

flightglobal

#رولزرویس #موتور ترنت #گواهینامه صلاحیت پروازی #موتور توربوفن #موتور هوایی #ایرباس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها