محدودیت عرضه موتور توربوفن
محدودیت عرضه موتور توربوفن توسط شرکت CFM اینترنشنال، بهعنوان اصلیترین عامل کندی خط تولید و مونتاژ نهایی هواپیمای مسافربری B737 شرکت بوئینگ قلمداد میشود. این معضل، توسط مدیران ارشد بخش هواپیماسازی تجاری بوئینگ، مکررا مورد تاکید قرار گرفته و شرکت CFM اینترنشنال را برای کندی در عرضه موتورهای توربوفن روزآمد LEAP-1B به باد انتقاد گرفتهاند. این موتور، نیروی پیشران جت مسافربری B737 MAX را تامین میکند.
علیرغم همه این مشکلات، شرکت بوئینگ از مونتاژ نهایی ۳۱ فروند جت مسافربری B737 به طور ماهانه خبر میدهد. اگرچه این نرخ تولید مطابق با برنامههای از پیش تعیینشده بوئینگ است، اما برآوردها نشان میدهد که ممکن است حفظ این نرخ تولید برای ماههای آینده میسر نباشد و دسترسی به موتور بهعنوان بزرگترین چالش در زنجیره تامین قطعات برای بوئینگ ۷۳۷ برشمرده شدهاست.
با رونق گرفتن حمل و نقل هوایی و پس از فروکش کردن همهگیری کوید۱۹، بوئینگ با هدف برآورده کردن تعهد خود به مشتریان و تولید مطابق برنامه از پیش تعیینشده، ساعت کار کارکنان خود را افزایش داده و در مواردی نیز، نیروی انسانی جدید استخدام کردهاست.
مدیران ارشد بوئینگ در تلاش هستند با فشار آوردن به شرکت جنرال الکتریک بهعنوان شریک ۵۰ درصدی CFM اینترنشنال، راه را برای حل این مشکل بزرگ هموار نمایند.
منبع:
#بوئینگ #موتور توربوفن #CFM اینترنشنال #موتور لیپ