ترنت XWB-84

ثبت رکورد ده میلیون ساعت پروازی برای موتور روزآمد ترنت

موتور روزآمد ترنت XWB-84

رولزرویس اعلام کرد مجموع ساعات پرواز عملیاتی موتورهای توربوفن ترنت XWB-84 از مرز ده میلیون ساعت عبور کرده‌است. این موتور به طور خاص، نیروی پیشران جت مسافربری ایرباس A350-900 را تامین می‌کند. نخستین نمونه عملیاتی موتور ترنت XWB-84، در سال ۲۰۱۵ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شد و از آن زمان تاکنون، بیش از ۳۰ شرکت هواپیمایی در نقاط مختلف دنیا از آن استفاده کرده‌اند.

هواپیماهای مجهز به این موتور در مسیرهای مختلف، شامل مسافت‌های کوتاه تا پروازهای بسیار طولانی، با رکوردی بالغ بر ۱۸ ساعت پرواز مستمر، به کار گرفته شده‌اند. نکته قابل‌ملاحظه آن است که این موتور نسبت به سایر نمونه‌های خانواده ترنت XWB، در کوتاهترین زمان ممکن به رکورد ده میلیون ساعت پروازی رسیده‌است. این در حالی است که تنها هفت سال از آغاز بهره‌برداری عملیاتی موتور XWB-84 می‌گذرد.

خانواده موتورهای ترنت XWB، نسبت به نمونه‌های اولیه موتور توربوفن ترنت، کاهشی معادل ۱۵ درصد در مصرف سوخت را تجربه می‌کنند و میزان نویز آن‌ها به طور قابل‌ملاحظه‌ای کمتر است. نمونه‌های عملیاتی این موتور، امکان استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی سوخت پایدار هوانوردی SAF را دارند. برآوردهای رولزرویس نشان می‌دهند که از آغاز بهره‌برداری از موتورهای XWB-84 از سال ۲۰۱۵ تاکنون، از تولید بیش از ۱۵ میلیون تن آلایندگی دی‌اکسیدکربن جلوگیری شده‌است.

منبع:

aviationpros

#رولزرویس #موتور ترنت #موتور هوایی #سوخت پایدار هوانوردی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها