توربین گاز GT13E2

قرارداد سرویس ده ساله برای توربین گاز GT13E2 در عمان

توربین گاز GT13E2 در عمان

شرکت آلومینیوم صحار، قراردادی ده ساله با جنرال الکتریک، برای ارائه خدمات تعمیر، نگهداری و تامین قطعات و پشتیبانی از چهار واحد توربین گاز GT13E2 و چهار واحد ژنراتور نصب‌شده در تاسیسات این شرکت در عمان را به امضا رسانده‌است. علاوه بر این، جنرال الکتریک نرم‌افزار مدیریت و پایش برخط عملکرد تجهیزات نیروگاهی خود موسوم به APM را در قالب این قرارداد برای این شرکت عمانی نصب و راه‌اندازی خواهد کرد. مجموع توان تولیدی این واحد نیروگاهی متشکل از چهار ماشین جنرال الکتریک، به ۶۹۶ مگاوات می‌رسد و برق لازم برای فرآیند ذوب آلومینیوم در شرکت صحار توسط آن تامین می‌شود.

” بخوانید: بسته ارتقا MXL شرکت سولزر برای توربین گاز GT13E2

در قالب توافق جدید، علاوه بر بروزرسانی و ارتقای تجهیزات موجود، خدمات تعمیر، نگهداری و پشتیبانی به مدت ده سال، از نیروگاه آلومینیوم صحار صورت خواهد گرفت. نخستین بار در سال ۲۰۰۹، جنرال الکتریک توربین‌های گاز GT13E2 را در نیروگاه شرکت آلومینیوم صحار نصب و راه‌اندازی کرد.

مجموع توان تولیدی در تاسیسات نیروگاهی شرکت آلومینیوم صحار به هزار مگاوات می‌رسد که برق لازم برای چرخه کامل فرآیندی این مجموعه را تامین می‌کند. همچنین، با نصب ایستگاه پمپاژ و تجهیزات مرتبط، آب دریا برای استفاده در خنک‌کاری فرآیندها بکار گرفته می‌شود.

جنرال الکتریک حضوری پررنگ در عمان دارد و تاکنون بیش از نه واحد توربین گاز روزآمد کلاس F را در تاسیسات مختلف این کشور حاشیه جنوبی خلیج‌فارس نصب و راه‌اندازی کرده‌است. جنرال الکتریک بزرگترین ناوگان عملیات توربین‌های گاز نصب‌شده در جهان را دارد و در حال حاضر، مجموع ساعات عملیاتی این ماشین‌ها، از مرز ۶۷۰ میلیون ساعت تجاوز کرده‌است.

منبع:

zawya

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی #تعمیر و نگهداری توربین گازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها