واحدهای نیروگاهی

آغاز بهره‌برداری واحدهای نیروگاهی ارتقایافته توسط جنرال الکتریک در تایلند

بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی بانگ پاگونگ

جنرال الکتریک و شرکت تولید برق تایلند، به‌عنوان نهاد مسئول در تامین برق این کشور جنوب شرق آسیا، به طور مشترک از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از بلوک‌های یک و دو نیروگاه بانگ پاکونگ خبر می‌دهند. این نیروگاه در ۶۰ کیلومتری جنوب بانکوک پایتخت تایلند واقع شده‌است. این دو واحد سیکل ترکیبی گازسوز جدید با تجهیزات جنرال الکتریک، جایگزین واحدهای قدیمی‌تر شده‌اند. جنرال الکتریک همچنین قرارداد سرویس بلندمدت با هدف تامین قطعه، تعمیر و نگهداری این دو واحد نیروگاهی را با شرکت تولید برق تایلند به امضا رسانده‌است. ساخت نخستین واحدها از نیروگاه بانگ پاکونگ در سال ۱۹۷۷ آغاز شد. این نیروگاه با توان ۱۴۰۰ مگاوات، برق موردنیاز سه میلیون خانوار تایلندی را تامین می‌کند.

بلوک‌های ارتقایافته جدید، به دو واحد توربین گاز GE9HA.02 با خروجی ۵۰ هرتز مجهز شده‌اند. این نخستین بار است که جنرال الکتریک فناوری کلاس H خود را در تایلند نصب می‌کند. علاوه بر این، دو واحد توربین بخار STF-A650 و دو واحد ژنراتور W86 نیز در این بلوک‌های نیروگاهی جدید نصب شده‌اند. بنابر اعلام جنرال الکتریک، این ماشین کلاس H، امکان استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی هیدروژن و گاز طبیعی به‌عنوان سوخت را دارا است.

مسئولان تایلندی نیز با ابراز خوشحالی از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این واحدهای روزآمد نیروگاهی، بر تداوم همکاری موثر با جنرال الکتریک برای بروزرسانی تجهیزات نیروگاهی این کشور تاکید کرده‌اند.

منبع:

dieselgasturbine

#جنرال الکتریک #پروژه‌های نیروگاهی #نیروگاه سیکل ترکیبی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها