گواهینامه نوع

گواهینامه نوع برای موتور جدید پرت‌اندویتنی

صدور گواهینامه نوع برای پرت‌اندویتنی

پرت‌اندویتنی، از صدور گواهینامه نوع توسط سازمان هواپیمایی کشوری کانادا، برای موتور توربوپراپ منطقه‌ای PW127XT-M خبر می‌دهد. این موتور، نیروی پیشران هواپیماهای جدید ساخت شرکت ATR را تامین خواهد کرد و در طراحی آن، ملاحظات لازم برای حصول اطمینان از عملکرد مقرون‌به‌صرفه و سهولت تعمیر و نگهداری اعمال شده‌است. مدیران ارشد پرت‌اندویتنی، دریافت این گواهینامه را گامی مهم در توسعه همکاری خود برای تامین موتورهای توربوپراپ، به ویژه برای هواپیماهای ATR قلمداد می‌کنند.

اولین بار، در نمایشگاه هوایی بین‌المللی دوبی ۲۰۲۱، از موتور PW127XT-M رونمایی شد. عمر عملیاتی این موتور نسبت به نمونه‌های پیشین ۴۰ درصد افزایش یافته و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن ۲۰ درصد کمتر شده‌است. همچنین، بنابر ادعای پرت‌اندویتنی، مصرف سوخت این موتور سه درصد کمتر از نمونه‌های مشابه است.

در حال حاضر، در صنعت هوانوردی جهان، مصرف سوخت در هواپیماهای توربوپراپ منطقه‌ای، به طور متوسط ۴۰ درصد کمتر از جت‌های تجاری ۳۰ تا ۷۰ نفره برآورد می‌شود. بر اساس الزامات محیط زیستی، پرت‌اندویتنی در همکاری با ATR، انجام تست‌های پروازی بر روی موتورهای خانواده PW127M، از جمله نمونه جدید را با استفاده از سوخت پایدار هوانوردی در دستورکار دارد. پیش از این، نمونه‌ای از موتور PW127M با سوخت کامل SAF، بر روی هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ای ATR 72-600 آزمایش شد که نتایج کاملا رضایت‌بخشی را در بر داشت. در اوایل تابستان سال جاری، موتور PW127XT برای نصب بر روی هواپیمای جدید D328eco محصول آلمان انتخاب شد.

منبع:

aviationpros

#پرت‌اندویتنی #موتور هوایی #سوخت پایدار هوانوردی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها