آزمایش پروازی موتور GTF Advantage

آغاز آزمایش پروازی نمونه روزآمد موتور توربوفن دنده‌ای

آغاز برنامه آزمایش پروازی موتور GTF Advantage

ایرباس و پرت‌اندویتنی، از آغاز برنامه آزمایش پروازی نمونه روزآمد موتور توربوفن دنده‌ای PW1100G، با بهره‌وری بیشتر موسوم به موتور GTF Advantage خبر می‌دهند. این موتور، نیروی پیشران جت مسافربری ایرباس A320neo را تامین خواهد کرد. نخستین آزمایش پروازی این موتور، در تاسیسات مونتاژ هواپیماهای ایرباس در تولوز فرانسه، با استفاده از یک فروند هواپیمای آزمایشی ایرباس A320neo انجام شد.

در این برنامه آزمایشی پروازی جامع، عملکرد موتور در شرایط محیطی مختلف، شامل دماهای سرد و گرم و فرودگاه‌ها در سطوح ارتفاع مختلف، از سطح دریا تا مناطق مرتفع، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. آزمایش‌های مختلف این موتور در چارچوب برنامه ارزیابی صلاحیت پروازی، همچنین شامل استفاده از بستر پرنده پرت‌اندویتنی در مرکز میرابل کانادا خواهد بود و انتظار می‌رود این برنامه تا نیمه نخست سال ۲۰۲۳ ادامه یابد.

تاکنون موتور GTF Advantage، بیش از ۲۴۰۰ ساعت آزمایش در قالب ۷۸۰۰ سیکل مختلف را پشت‌سر گذاشته‌است. همچنین، پرت‌اندویتنی آزمایش ارزیابی عملکرد موتور با استفاده از ترکیب صددرصدی سوخت پایدار هوانوردی را بر روی موتور انجام داده‌است. نخستین گام‌ها در برنامه ارزیابی صلاحیت پروازی موتور GTF Advantage، از ژوئیه سال جاری میلادی آغاز شد و انتظار می‌رود نخستین نمونه عملیاتی این عضو خانواده موتورهای توربوفن دنده‌ای پرت‌اندویتنی، در سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

منبع:

flightglobal

#پرت‌اندویتنی #ایرباس #گواهینامه صلاحیت پروازی #موتور هوایی #موتور توربوفن 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها