آزمایش پروازی موتور PD14

تداوم آزمایش پروازی موتور PD14

آزمایش پروازی موتور PD14

اتحادیه شرکت‌های هواپیماسازی روسیه موسوم به UAC، از انجام اولین پرواز آزمایشی هواپیمای MC-21 با شماره ثبت ۷۳۰۵۱، مجهز به موتورهای توربوفن روسی PD14 خبر می‌دهد. این پرنده که به‌عنوان یکی از هواپیماهای دسته پروازی آزمایشی جت مسافربری جدید روسیه به‌شمار می‌رود، نخستین پرواز خود را در می ۲۰۱۷ انجام داد. از آن زمان تاکنون، نیروی پیشران این پرنده از موتور توربوفن PW1400G محصول شرکت پرت‌اندویتنی تامین می‌شد.

با گسترش تحریم‌های غرب علیه روسیه، شرکت هواپیماسازی ایرکوت، تجهیز هواپیماهای MC-21-310 خود به موتورهای توربوفن PD14 محصول شرکت آویادویگاتل را آغاز کرده‌است. پیش از این نیز، یک فروند از نمونه‌های تولیدی اولیه این جت مسافربری با شماره ثبت ۷۳۰۵۵، به موتور PD14 مجهز شده بود.

بر این اساس، هم‌اکنون ناوگان هواپیمایی MC-21 مجهز به موتور PD14 برای انجام آزمایش‌های پروازی در قالب برنامه ارزیابی صلاحیت پروازی این موتور، به دو فروند افزایش یافته‌است. نخستین پرواز فروند دوم از این خانواده، در تاسیسات آزمایشی کارخانه ایرکوت انجام شد، اما بقیه پروازهای آزمایشی در فرودگاه ژوکوفسکی مسکو دنبال می‌شود. انتظار می‌رود گواهینامه صلاحیت پروازی موتور روسی PD14، تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ صادر شود.

جت مسافربری میانبرد MC-21-310، قابلیت حمل ۱۶۳ تا ۲۱۱ مسافر برحسب چیدمان صندلی‌ها در کلاس‌های پروازی مختلف را دارد. ایرکوت دو نمونه دیگر از این هواپیما با نام‌های MC-21-400 با ظرفیت بیشتر و MC-21-200 با ظرفیت کمتر مسافر را در دستورکار دارد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است هواپیمای MC-21 از سال ۲۰۲۴ وارد خدمت عملیاتی شود. شرکت هواپیمایی حامل پرچم روسیه ایروفلوت، سفارش برای ۲۱۰ فروند از این هواپیما را ارائه کرده‌است.

منبع:

airdatanews

#آویادویگاتل #موتور PD14 #موتور توربوفن#موتور هوایی #پرت‌اندویتنی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها