بازار موتور جت های تجاری

عملکرد یک سال اخیر جنرال الکتریک در بازار موتور جت های تجاری

فعالیت جنرال الکتریک در بازار موتور جت های تجاری

بخش هوانوردی شرکت جنرال الکتریک، به تولید و عرضه موتورهای توربوفن کوچک برای طیف متنوعی از هواپیماهای جت تجاری در یک سال اخیر ادامه داده‌است. از عمده‌ترین محصولات جنرال الکتریک در این حوزه،‌ می‌توان به موتور HF120 برای هواپیمای هونداجت، موتور CFE738-1B برای نسل اول هواپیماهای فالکون۲۰۰۰ محصول داسو و موتور CF34-3 برای خانواده هواپیماهای چلنجر۶۰۰ محصول بمباردیه اشاره کرد. البته نباید موتور روزآمد پاسپورت، برای نصب بر روی جت تجاری گلوبال۷۵۰۰ محصول بمباردیه را فراموش کرد.

پاسپورت، روزآمدترین محصول بخش هوانوردی جنرال الکتریک برای این رده از هواپیماها به شمار می‌رود که تاکنون بر روی بیش از ۱۵۰ فروند جت تجاری عملیاتی نصب شده‌است. بر این اساس، ناوگان عملیاتی موتورهای پاسپورت نصب‌شده بر روی هواپیماهای گلوبال۷۵۰۰، تاکنون در قالب ۴۰ هزار سیکل پروازی، بیش از صد هزار ساعت پرواز عملیاتی را به ثبت رساندند.

تیم پشتیبانی از موتورهای پاسپورت، در قالب برنامه OnPoint شرکت جنرال الکتریک کار می‌کند و این تیم بسیار کارآمد و چابک است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده برای پشتیبانی از موتورهای پاسپورت در هر نقطه‌ای از جهان، یک تیم ۲۰ نفره تربیت شده‌است. همچنین، در ۲۰ پایگاه ارائه خدمات موتورهای هوایی جنرال الکتریک در بخش‌های مختلف دنیا نیز نمایندگانی با تخصص کار بر روی این موتور انتخاب و مستقر شده‌اند.

جنرال الکتریک شاهد افزایش ۹۰ درصدی در عرضه موتورهای HF120 برای هواپیماهای هوندا بوده‌است. تاکنون بیش از ۵۰۰ دستگاه از این موتور بر روی این نمونه از جت‌های تجاری نصب و راه‌اندازی شده‌است. مجموع ساعات پرواز عملیاتی موتور HF120، از مرز ۲۵۰ هزار عبور کرده‌است. همچنین سال جاری میلادی، سی‌امین سالگرد عرضه نخستین موتور CF34 برای نصب بر روی خانواده جت تجاری چلنجر۶۰۰ محصول بمباردیه است. از سال ۱۹۹۲ تاکنون، بیش از هشت هزار دستگاه از این موتورها برای نصب بر روی جت‌های تجاری و جت‌های منطقه‌ای تولید و عرضه شده‌است.

بر اساس گزارش جدید منتشرشده توسط جنرال الکتریک، بنظر می‌رسد با عبور از بحران‌های ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ در چند سال اخیر، بخش هوانوردی این شرکت در حال بازسازی بازار خود در حوزه موتورهای توربوفن کوچک و سبک برای نصب بر روی جت‌های تجاری در جهان است.

منبع:

ainonline

#جنرال الکتریک #موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها