تاسیسات روسی زیمنس

اینتررائو مالک جدید تاسیسات روسی زیمنس انرژی

مالک جدید تاسیسات روسی زیمنس انرژی

اینتررائو، از تکمیل فرآیند خرید ۶۵ درصد از سهام شرکت SGTT خبر می‌دهد. این سهام متعلق به زیمنس انرژی بود و ۳۵ درصد دیگر سهام این شرکت، به شرکت روسی پاورماشین تعلق دارد. همچنین، بنابر اعلام گروه اینتررائو، ۱۰۰ درصد سهام شرکت ورونژ ترنسفورمر توسط این هلدینگ معظم روسی خریداری شده‌است.

” بخوانید: چشم طمع اینتررائو به تاسیسات زیمنس در روسیه

از میان پروژه‌های شرکت SGTT، می‌توان به تولید و نگهداری توربین‌های گاز SGT5-2000E با ظرفیت ۱۸۷ مگاوات و همچنین ارائه خدمات تعمیر و نگهداری برای توربین گاز SGT5-4000F با ظرفیت ۳۲۹ مگاوات اشاره کرد. تجهیزات مرتبط با این دو پروژه، در تاسیسات این شرکت در منطقه لنینگراد واقع شده‌است. بنابر ادعای مسئولان حوزه تجهیزات نیروگاهی در روسیه، بومی‌سازی توربین کلاس E مذکور توسط SGTT به ۵۲ درصد رسیده‌است.

شرکت ورونژ ترنسفورمر، طراحی، ساخت و نگهداری از مبدل‌های الکتریکی تولید توان و محرک مکانیکی با ظرفیت ۲۵۰ مگاولت‌آمپر و ولتاژ ۳۳۰ کیلوولت را برعهده دارد. لازم به یادآوری است که بنابر گزارش روزنامه کامرسانت، در اوت ۲۰۲۲، دولت روسیه شرکت SGTT و شرکت زیمنس انرجتیکا را در فهرست مجموعه‌های صنعتی قرار داد که بر اساس دستورالعمل جدید رئیس جمهور این کشور، تبادلات مالی با سهام‌داران خارجی آن‌ها ممنوع اعلام شده‌است. بر این اساس، مقامات دولتی روسیه عملا مجوز انتقال مالکیت سهام به شرکت اینتررائو را تلویحا صادر کرده‌اند.

زیمنس انرژی از چندین سال پیش، در تلاش بود که سهام خود در SGTT را واگذار کند. هلدینگ انرژی گازپروم، علاقه‌مندی زیادی برای خرید سهام زیمنس در این شرکت مشترک از خود نشان داد، اما در نهایت موفق به انجام کار نشد. پس از تغییر و تحولات اخیر در روسیه، اینتررائو معامله را نهایی کرد و اکنون در آستانه مالکیت قطعی این سهام قرار دارد.

منابع روس تاکید دارند که زیمنس انرژی، هیچگونه فناوری را برای بومی‌سازی تجهیزات در اختیار اینتررائو قرار نمی‌دهد و عملا با انتقال این سهام، اینتررائو تنها قادر به استفاده از تجهیزات و تاسیسات موجود در خاک روسیه خواهد بود که پیش از این توسط زیمنس انرژی کنترل می‌شدند.

اینتررائو از سال ۲۰۱۱، تاسیسات مونتاژ خود ویژه توربین گاز ۸۰ مگاواتی محصول جنرال الکتریک موسوم به ۶اف‌ای را راه‌اندازی کرده‌است. این تاسیسات در قالب یک شرکت مشترک موسوم به توربین‌های گاز روسیه RGT صورت می‌گرفت که ۵۱ درصد سهام آن به اینتررائو تعلق دارد.

” بخوانید: عزم ‌جزم اینتررائو برای تولید توربین گاز با کمک جنرال الکتریک در خاک روسیه

با توجه به اینکه درصد بومی‌سازی در این پروژه، به آن میزان نبود که اینتررائو امکان تولید مستقل این توربین‌ها پس از خروج جنرال الکتریک را داشته باشد، بر این اساس، این مرکز عملا محلی برای مونتاژ توربین مذکور به شمار می‌رود.

اخیرا، اینتررائو مجوزهای لازم و حمایت‌های مطمئن از سمت دولت روسیه برای تولید و ارائه سرویس برای توربین‌های گاز در روسیه به مدت ۲۵ سال را دریافت کرده‌است. انتظار می‌رود اولین توربین گاز کاملا بومی این مجموعه، تا سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود.

منبع:

neftegaz

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها