موتور توربوفن پرل ۱۰اکس

کلنگ‌زنی برای راه‌اندازی مرکز پشتیبانی موتور توربوفن پرل ۱۰اکس

مرکز پشتیبانی موتور توربوفن پرل ۱۰اکس

رولزرویس، کلنگ ساخت و راه‌اندازی یک مرکز پشتیبانی تولید موتور توربوفن پرل ۱۰اکس را در بوردو فرانسه به زمین زد. این موتور توربوفن کوچک، نیروی پیشران جت تجاری فالکون ۱۰اکس محصول داسو را تامین خواهد کرد و انتظار می‌رود بهره‌برداری عملیاتی از این هواپیما و موتور، در سال ۲۰۲۵ آغاز شود. این مرکز پشتیبانی و تولید با زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع، شامل چندین دفتر کار، یک کارگاه و یک انبار خواهد بود. فعالیت‌های عمرانی برای ساخت و راه‌اندازی این مرکز، در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهند شد.

” بخوانید: روند پرشتاب توسعه موتور پرل محصول رولزرویس

رولزرویس با تکمیل ساخت این مرکز، آن را به شبکه جهانی مراکز پشتیبانی از تولید خود اضافه خواهد کرد. رولزرویس همکاری مستقیم با شرکت داسو،‌ برای پشتیبانی از برنامه آزمایش و ارزیابی جامع پروازی هواپیمای فالکون ۱۰اکس را آغاز کرده‌است. بنابر اعلام شرکت فرانسوی داسو، ساخت نخستین نمونه پیش‌تولیدی هواپیمای فالکون ۱۰اکس در دست تکمیل است. بال این پرنده به طور کامل از مواد مرکب ساخته شده و پس از مونتاژ نهایی، آزمایش‌های اولیه کارخانه‌ای در تاسیسات داسو در بوردو آغاز می‌شود.

همچنین، آزمایش‌های توسعه‌ای اولیه بر روی نخستین نمونه پیش‌تولیدی موتورهای پرل ۱۰اکس و تجهیزات اویونیکی و سایر زیرسامانه‌های هواپیما نیز آغاز شده‌است. خط مونتاژ نهایی هواپیمای فالکون ۱۰اکس نیز در سال آینده میلادی در فرانسه، آماده بهره‌برداری خواهد بود.

منبع:

ainonline

#تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی #رولزرویس #موتور توربوفن #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها