پروژه های کاهش آلایندگی رولزرویس

حمایت مالی اتحادیه اروپا از پروژه های کاهش آلایندگی رولزرویس

پروژه های کاهش آلایندگی رولزرویس

رولزرویس از توافق بر سر اعطای کمک ۷۰۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا، به پروژه‌های هوانوردی پایدار این شرکت خبر می‌دهد. این کمک مالی به پروژه های کاهش آلایندگی رولزرویس در قالب برنامه هوانوردی پاک اتحادیه اروپا، به ۲۰ پروژه پژوهشی و نوآورانه هوایی اختصاص یافته‌است. هدف از این برنامه، حمایت از توسعه فناوری‌های روزآمد برای تحقق افزایش قابل‌ملاحظه عملکرد هواپیماهای مسافربری در دهه ۲۰۳۰ تعیین شده‌است. در عین حال، اتحادیه اروپا هدف اصلی خود را، تمرکز بر تحقق شعار هوانوردی بدون آلایندگی تا سال ۲۰۵۰ تعریف کرده و در این راستا، حمایت‌ها در قالب طرح هوانوردی پاک در این مسیر انجام می‌گیرد.

رولزرویس، نمونه‌های جدید خانواده موتورهای توربوفن ترنت خود را در قالب طرح‌های کاهش آلایندگی توسعه داده‌است. از این میان، می‌توان به موتور هواپیمای ایرباس A350 اشاره کرد. همچنین، موتور هیدروژن‌سوز AE 2100، در مراحل نهایی توسعه خود قرار دارد و به زودی تست‌های زمینی آن آغاز می‌شود. رولزرویس این موتور را برای نصب بر روی هواپیماهای کوچک و متوسط، تا میانه دهه ۲۰۳۰ توسعه داده‌است.

علاوه بر موتور هیدروژن‌سوز، توسعه یک موتور هیبریدی الکتریکی برای هواپیماهای منطقه‌ای و یک طرح هیدروژن‌سوز دیگر موسوم به CAVENDISH، در دستور کار رولزرویس قرار دارد. برزیل نیز از شرکای پروژه CAVENDISH رولزرویس به شمار می‌رود. همچنین، موتور اولترافن مبتنی بر معماری روزآمد رولزرویس، از دیگر پروژه‌های در دست انجام این شرکت به شمار می‌رود.

منبع:

simpleflying

#رولزرویس #موتور هوایی #آلایندگی زیست محیطی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها