PW127XT-M

تایید صلاحیت پروازی هواپیمای ATR با موتور توربوپراپ جدید

نصب موتور توربوپراپ PW127XT-M بر روی هواپیماهای ATR

آژانس هوانوردی ایمنی اروپا یاسا، از صدور گواهینامه نوع برای هواپیماهای منطقه‌ای ATR 42 و ATR 72، مجهز به جدیدترین عضو خانواده موتورهای توربوفن PW127 موسوم به PW127XT-M محصول شرکت پرت‌اندویتنی خبر می‌دهد. این موتور در مقایسه با نمونه‌های قبلی هم‌خانواده، سه درصد مصرف سوخت را کاهش داده و بازه زمانی بین دوره‌های بازسازی عمده را به میزان ۴۰ درصد افزایش می‌دهد و در نتیجه موجب کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌شود.

” بخوانید: گواهینامه نوع برای موتور جدید پرت‌اندویتنی

موتور توربوپراپ منطقه‌ای PW127XT، در هر ده سال خدمت عملیاتی، تنها دو بار فرآیند بازسازی را پشت‌سر می‌گذارد. این در حالی است که در مدت مشابه، نمونه قدیمی‌تر PW127M سه بار باید مورد بازسازی قرار گیرد. همچنین در نمونه جدید، فاصله بین هر دو بازسازی اساسی ۲۰ هزار ساعت پروازی است، در حالی که برای نمونه‌های قبلی، این رقم ۱۴ هزار ساعت پروازی بوده‌است.

بنابر ادعای پرت‌اندویتنی، هواپیماهای منطقه‌ای ATR مجهز به موتورهای توربوپراپ این شرکت، در مقایسه با هواپیماهای جت منطقه‌ای با تعداد سرنشین مشابه، چهل درصد مصرف سوخت کمتر را تجربه خواهند کرد. پیش از این، سازمان هواپیمایی کانادا و آژانس ایمنی هوانوردی اروپا یاسا، به ترتیب در اوت و سپتامبر سال جاری میلادی، صلاحیت پروازی موتور توربوپراپ PW127XT-M را تایید کرده بودند.

انتظار می‌رود شرکت هواپیمایی فرانسوی ایرکورسیا، به‌عنوان اولین مشتری هواپیماهای ATR مجهز به این نمونه روزآمد از موتورهای پرت‌اندویتنی، تا پیش از پایان سال جاری میلادی اولین هواپیمای خود را دریافت کند. این شرکت هواپیمایی، سفارشی برای پنج فروند از این هواپیما را در نمایشگاه هوایی دوبی ۲۰۲۱ به ATR ارائه کرده بود. شرکت ایرکورسیا از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده و ناوگان هواپیماهای عملیاتی آن ۱۲ فروند است.

منبع:

ainonline

#پرت‌اندویتنی #موتور توربوپراپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها