نیروگاه موبایل جنرال الکتریک

نیروگاه موبایل جنرال الکتریک به داد کالیفرنیا می‌رسد

نیروگاه موبایل جنرال الکتریک در کالیفرنیا

تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی بی‌سابقه در دو دهه اخیر، مشکلات زیادی را برای ایالت کالیفرنیا آمریکا ایجاد کرده‌است. تداوم شرایط خشک‌سالی برای ۲۲ سال متوالی در تاریخ، برای این منطقه با رونق اقتصادی بالا در آمریکا بی‌سابقه بوده‌است. خشک‌سالی کالیفرنیا موجب شده که منابع آب و در نتیجه نیروگاه‌های برق‌آبی نیز با مشکلاتی روبرو شوند. در این شرایط، دولت محلی این ایالت با استقرار نیروگاه موبایل جنرال الکتریک متشکل از چهار واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی TM2500، راه‌حلی موثر برای رفع مشکل پیدا کرده‌است.

این چهار توربین گاز مجموعا توانی معادل ۱۳۶ مگاوات را تولید می‌کنند که برق لازم برای دستکم ۱۳۰ هزار خانوار را تامین خواهد کرد. در حال حاضر، این مجموعه در شمال ساکرامنتو، مرکز اداری ایالت کالیفرنیا مستقر شده‌است. یکی از ویژگی‌های این توربین‌های گاز، چابکی و زمان کوتاه راه‌اندازی آن است، به گونه‌ای که ماشین TM2500 می‌تواند در عرض پنج دقیقه به طور کامل راه‌اندازی شود.

دیگر ویژگی این توربین‌های گاز، آلایندگی بسیار پایین آن‌ها نسبت به ماشین‌های هم‌رده است و شاخص‌های آلایندگی در این توربین گاز، در دو پارامتر ناکس و مونواکسیدکربن بسیار ناچیز است. بنابر ادعای جنرال الکتریک، یک واحد توربین گاز TM2500 را می‌توان در مدت زمان کمتر از دو هفته مستقر کرد و کلیه تجهیزات مرتبط با آن به راحتی توسط یک کامیون قابل جابجایی است.

تاکنون، بیش از ۳۰۰ واحد توربین گاز TM2500 نصب و راه‌اندازی شده و ناوگان عملیاتی این ماشین بالغ بر شش میلیون ساعت کاری را به ثبت رسانده‌است. دفتر فدرال انرژی سوئیس، یکی از جدیدترین مشتریان این توربین گاز جنرال الکتریک است و اخیرا هشت واحد از آن را در نزدیکی زوریخ راه‌اندازی کرده‌است.

منبع:

GE

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها