۱۷۰۰ دستگاه موتور لیپ

تحویل ۱۷۰۰ دستگاه موتور لیپ در سال ۲۰۲۳

تحویل ۱۷۰۰ دستگاه موتور لیپ

سافران مدعی شده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، بیش از ۱۷۰۰ دستگاه موتور لیپ توسط شرکت CFM اینترنشنال به مشتریان تحویل داده شود. در صورت تحقق این هدف، آمار موتورهای لیپ تحویلی نسبت به سال ۲۰۲۲، بالغ بر ۶۰۰ دستگاه افزایش خواهد داشت. این در حالی است که در سال گذشته میلادی ۱۱۳۶ دستگاه موتور لیپ و در سال پیش از آن، تنها ۸۴۵ دستگاه از این موتورهای توربوفن روزآمد، برای نصب بر روی هواپیماهای مسافربری باریک‌پیکر تحویل داده شده‌اند.

دو مالک اصلی CFM اینترنشنال، شامل شرکت فرانسوی سافران و شرکت آمریکایی جنرال الکتریک، امیدوارند علیرغم وجود چالش‌های بسیار در زنجیره تامین، با عرضه این تعداد موتور لیپ پاسخ مناسبی به تقاضا برای موتورهای توربوفن برای جت‌های مسافربری خانواده B737 و A320 در اختیار ایرباس و بوئینگ قرار دهند. مشکلات مذکور در سال ۲۰۲۲ موجب شد که علاوه بر CFM اینترنشنال، شرکت رقیب آن یعنی پرت‌اندویتنی نیز در تحقق برنامه‌های خود و تحویل موتورهای موردنظر به مشتریان ناموفق باشد.

موتور LEAP-1A، نیروی پیشران خانواده هواپیماهای ایرباس A320neo را تامین می‌کند و موتور LEAP-1B، بر روی هواپیمای بوئینگ B737MAX نصب می‌شود. ایرباس و بوئینگ نیز ابراز امیدواری کرده‌اند که در سال ۲۰۲۳، تعدادی بیشتری از این هواپیماها را به مشتریان تحویل دهند.

منبع:

flightglobal

#CFM اینترنشنال #سافران #موتور لیپ #موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها