بازنشستگی نیروگاه

آمریکا پانزده گیگاوات از ظرفیت نیروگاهی خود را بازنشسته می‌کند

بازنشستگی نیروگاه های آمریکا

بنابر اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا،‌ وابسته به دولت فدرال این کشور، در سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۱۵,۶ از ظرفیت نیروگاهی این کشور بازنشسته خواهد شد. از این میان ۶,۲ گیگاوات مربوط به نیروگاه‌ها با سوخت گاز طبیعی و ۸,۹ شامل نیروگاه‌ها با سوخت زغال‌سنگ است و سایر نیروگاه‌ها سهم بسیار کمی در این آمار دارند. رکورد بازنشستگی نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز در آمریکا در یک دهه اخیر، مربوط به سال ۲۰۱۵ است که از حیث ظرفیت، در آن سال معادل ۱۴,۹ گیگاوات از ظرفیت نیروگاهی این کشور کنار گذاشته شد.

بنابر گزارش‌های آماری وزارت انرژی آمریکا، در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، به طور متوسط هر سال ۱۱ گیگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز این کشور بازنشسته شده‌است. این آمار در سال ۲۰۲۱ به ۵,۶ گیگاوات کاهش یافت و سپس در سال ۲۰۲۲، با رسیدن به ۱۱,۵ گیگاوات روند افزایشی نشان داد.

از منظر توان خروجی ۸,۹ گیگاوات ظرفیت نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز که برای بازنشسته‌شدن در سال ۲۰۲۳ درنظر گرفته شده، تنها معادل ۴,۵ درصد از ظرفیت کل نیروگاه‌های فعال آمریکا در ابتدای سال جاری میلادی است که از زغال‌سنگ به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند. بخش اعظم نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز عملیاتی کنونی آمریکا، در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ ساخته شده‌اند. بزرگترین نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز آمریکا که در سال ۲۰۲۳ بازنشسته می‌شود در اوهایو واقع شده و ظرفیت آن ۱۴۹۰ مگاوات است.

نیروگاه‌های گازسوز انتخاب‌شده برای بازنشستگی در سال ۲۰۲۳، با ظرفیت مجموع ۶,۲ گیگاوات، معادل ۱,۳ درصد نیروگاه‌های عملیاتی آمریکا با سوخت گاز طبیعی را تشکیل می‌دهند. سه نیروگاه گازسوز در کالیفرنیا، مجموعا با ظرفیت ۲,۲ گیگاوات، در برنامه بازنشستگی سال جاری میلادی وزارت انرژی آمریکا قرار دارند.

منبع:

power-eng

#آلایندگی زیست محیطی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها