حمل و نقل هوایی غیرنظامی هند

سفارش بزرگ صنعت حمل و نقل هوایی غیرنظامی هند

حمل و نقل هوایی غیرنظامی هند

سفارش بزرگ اخیر شرکت‌های حمل و نقل هوایی غیرنظامی هند برای خرید هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس، خبری خوشایند برای سازندگان موتورهای توربوفن، شامل پرت‌اندویتنی،‌ رولزرویس و جنرال الکتریک است که تا مدت‌ها، از منافع ناشی از بازار تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی هند بهره‌مند خواهند شد. شرکت ایرایندیا ۴۰ فروند ایرباس A350 و ۲۱۰ فروند هواپیما از خانواده ایرباس A320neo و همچنین ۲۰ فروند B787، ده فروند B777-9 و ۱۹۰ فروند هواپیمای B737MAX به شرکت آمریکایی بوئینگ تحویل داده‌است.

برای تامین نیروی پیشران این هواپیماهای مسافربری، ایرایندیا متعهد به خرید ۸۰ دستگاه موتور ترنت XWB بعلاوه ۲۰ دستگاه موتور اضافی از این خانواده و همچنین ۸۰۰ دستگاه موتور لیپ محصول CFM اینترنشنال شده‌است. همچنین، این شرکت هوایی هندی ۴۰ دستگاه موتور GEnx-1B و ۲۰ دستگاه موتور GE9X را نیز خریداری کرده‌است.

قرارداد خرید موتورهای توربوفن لیپ، شامل یک توافق‌نامه ارائه خدمات تعمیر و نگهداری بلندمدت نیز است. همچنین قرارداد خرید موتور برای هواپیماهای پهن‌پیکر از جنرال الکتریک، بکارگیری برنامه مدیریت ناوگان موتورهای هوایی TrueChoice جنرال الکتریک را نیز شامل می‌شود.

بنابر اعلام شرکت رولزرویس، در صورت تحقق سفارش جدید شرکت ایرایندیا، این شرکت به بزرگترین بهره‌بردار موتورهای ترنت XWB در دنیا تبدیل می‌شود. سفارش اخیر، سهم جنرال الکتریک و رولزرویس را از بازار هوانوردی غیرنظامی هند افزایش می‌دهد، اما خبر خوبی برای پرت‌اندویتنی نیست، زیرا موتورهای توربوفن دنده‌ای PW1100G این شرکت برای نصب بر روی ناوگان جدید ایرباس A320neo هند انتخاب نشده‌است.

تا پیش از اعلام خبر سفارش ایرایندیا، ارزیابی‌ها نشان می‌داد که ارزش بازار تعمیر و نگهداری موتورهای لیپ در هند در ده سال آینده، به ۵,۱ میلیارد دلار می‌رسد و این در حالی بود که ارزش این بازار برای موتورهای توربوفن دنده‌ای پرت‌اندویتنی برای مدت مشابه ۴,۶ میلیارد دلار ارزیابی شده بود. همچنین، سهم رولزرویس از این بازار ۲۸۰ میلیون دلار و سهم جنرال الکتریک برای موتورهای توربوفن سنگین، بالغ بر ۲,۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

منبع:

aviationweek

#موتور توربوفن #موتور هوایی #پرت‌اندویتنی #جنرال الکتریک #رولزرویس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها