توربین گاز GE9HA.01

جنرال الکتریک سه واحد توربین گاز برای نیروگاه چینی تامین می‌کند

تامین سه واحد توربین گاز GE9HA.01 برای نیروگاه چینی

جنرال الکتریک از تامین سه واحد توربین گاز روزآمد GE9HA.01 برای نیروگاه سیکل ترکیبی گوانگ‌مینگ در چین خبر می‌دهد. این نیروگاه دو هزار مگاواتی، در پرجمعیت‌ترین استان چین با ۱۲۶ میلیون نفر جمعیت واقع شده‌است. انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، بهره‌برداری عملیاتی از این توربین‌های گاز آمریکایی آغاز شود. این پروژه بخشی از برنامه دولت چین برای بازنشستگی نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز گوانگ‌دونگ شاجائو تا سال ۲۰۲۵ به شمار می‌رود.

چین به طور فعال، برنامه جایگزینی نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز با نیروگاه‌های جدید با سوخت گاز طبیعی را دنبال می‌کند. در حالی که در سال ۲۰۰۵، سهم نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز در بخش تولید برق چین ۷۲.۴ درصد بود، این میزان در سال ۲۰۲۰ به کمتر از ۵۷ درصد رسیده‌است. در پروژه اخیر، شرکت هاربین الکتریک توربین‌های بخار و ژنراتورها را برای تکمیل تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی گوانگ‌مینگ تامین خواهد کرد.

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و شرکت چینی هاربین الکتریک در سال ۲۰۱۹، یک شرکت مشترک برای انجام پروژه‌های نیروگاهی با تمرکز بر توربین‌های گاز پرقدرت در چین ایجاد کرده‌اند. جنرال الکتریک مدعی است که ناوگان توربین‌های گاز کلاس HA این شرکت، قابلیت استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی هیدروژن به‌عنوان سوخت را دارد.

چندی پیش، شرکت‌های جنرال الکتریک و هاربین الکتریک در پروژه‌ای مشترک، سه واحد توربین گاز GE9HA.02 را در نیروگاه گوانگ‌دونگ نصب کردند. همچنین، دو واحد دیگر از ماشین‌های GE9HA.01 در نیروگاه هوآیژو نصب و راه‌اندازی شده که انتظار می‌رود با ترکیب ۱۰ درصدی هیدروژن در سوخت بکار خود ادامه دهد.

” بخوانید: قرارداد تجهیزات تولید توان در چین برای جنرال الکتریک و هاربین الکتریک

منبع:

dieselgasturbine

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها