توربین گاز LM2500XPRESS

توربین گاز آمریکایی، نیروگاه آلمانی را عملیاتی کرد

توربین گاز LM2500XPRESS برای نیروگاه آلمانی

بنابر اعلام جنرال الکتریک، نیروگاه بیبلیس در آلمان وارد مرحله بهره‌برداری عملیاتی شده‌است. در این نیروگاه ۱۱ واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM2500XPRESS محصول شرکت آمریکایی جنرال الکتریک نصب شده‌است. این نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی در جنوب آلمان واقع شده‌است.

راهبرد دولت آلمان در صنعت برق، بر این اصل استوار است که تا پایان دهه جاری میلادی، بیش از ۸۰ درصد از برق مورنیاز این کشور از منابع تجدیدپذیر و کم‌آلاینده تامین شود و سهم نیروگاه‌های هسته‌ای و نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یابد. شرکت آلمانی RWE، مسئول بهره‌برداری از نیروگاه بیبلیس است. این نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی، از طریق یک پست ولتاژ بالای ۳۸۰ کیلوولتی به شبکه ملی توزیع برق آلمان متصل شده‌است.

واحد نیروگاهی LM2500XPRESS مبتنی بر توربین گاز مشتق از موتور هوایی انعطاف‌پذیر LM2500 جنرال الکتریک توسعه یافته‌است. بنابر ادعای جنرال الکتریک، تاکنون بیش از ۱۵۰۰ واحد از این ماشین‌ها در نقاط مختلف جهان نصب شده و مجموع ساعات عملیاتی این ناوگان از ۱۲۰ میلیون ساعت تجاوز می‌کند.

یک واحد توربین گاز LM2500XPRESS در پیکربندی سیکل ساده، قابلیت تولید ۳۴ مگاوات توان خروجی با بهره‌وری ۳۹.۵ درصد را دارد، در حالی که این ماشین در پیکربندی سیکل ترکیبی، توانی معادل ۴۷ مگاوات را با بهره‌وری ۵۴.۴ درصد تامین می‌کند. جنرال الکتریک تجهیزات واحدهای LM2500XPRESS خود را در مرکز تعالی تولید خود در مجارستان، تولید می‌کند.

منبع:

dieselgasturbine

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها