توربین‌ های گاز مشتق از موتور هوایی

سرمایه‌گذاری جنرال الکتریک بر روی توربین‌ های گاز مشتق از موتور هوایی

تاسیس دومین مرکز تولید و مونتاژ توربین‌ های گاز مشتق از موتور هوایی جنرال الکتریک 

جنرال الکتریک از تصمیم خود برای سرمایه‌گذاری پنج میلیون دلاری طی دو سال آینده، برای ایجاد دومین تاسیسات تولید و مونتاژ توربین‌ های گاز مشتق از موتور هوایی در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا خبر می‌دهد. انتظار می‌رود این مرکز جدید به طور ویژه، بر مونتاژ ماشین‌های TM2500 و LM2500Xpress تمرکز داشته باشد. این مرکز تولید جدید، در کنار یک مرکز دیگر که توسط جنرال الکتریک در مجارستان بنا نهاده شده، ظرفیت تولید این شرکت در حوزه توربین‌ های گاز مشتق از موتور هوایی را افزایش خواهد داد. مدیران ارشد جنرال الکتریک، این اقدام را پاسخی به نیاز فزاینده برای نیروگاه‌های موبایل مبتنی بر توربین‌های گاز کوچک مشتق از موتورهای هوایی قلمداد می‌کنند.

” بخوانید: مروری بر توربین‌های گازی مشتق‌شده از موتورهای هوایی

راه‌اندازی این مرکز جدید در گرین‌ویل در ایالت کارولینای جنوبی، علاوه بر تامین نیاز بازار آمریکا، از مشتریان جهانی توربین‌های مشتق از موتور هوایی جنرال الکتریک نیز پشتیبانی خواهد کرد. بنابر گزارش‌های آینده‌پژوهی و برآورد بازار، انتظار می‌رود ارزش بازار توربین‌های مشتق از موتور هوایی در مقیاس جهانی، تا سال ۲۰۲۵، از مرز ۲.۵ میلیارد دلار تجاوز کند.

انتظار می‌رود بیش از ۲۵ مهندس ارشد و متخصص مونتاژ این ماشین‌ها در مرکز جدید مستقر شوند و در کنار تیم تکنیسین‌های فنی، یکپارچه‌سازی این ماشین‌ها مبتنی بر روش‌های تولید ناب را به مرحله اجرا درآورند. برآورد می‌شود آغاز فعالیت این مرکز، تا پایان سال ۲۰۲۲ کلید بخورد.

سفارش خرید توربین گاز LM2500Xpress

همزمان با اعلام این خبر، جنرال الکتریک از قطعی شدن سفارش شرکت گاز تگزاس غربی موسوم به WTG، برای خرید دو واحد توربین گاز LM2500Xpress خبر می‌دهد. هر بسته کامل عملیاتی LM2500Xpress، شامل یک واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM2500، به همراه سامانه کنترل آلایندگی به مشتریان عرضه می‌شود. این ماشین در مدت پنج دقیقه به طور کامل راه‌اندازی می‌شود و امکان روشن و خاموش کردن مکرر آن در طول روز وجود دارد. این انعطاف عملیاتی، موردتوجه کاربران قرار گرفته‌است. انتظار می‌رود شرکت WTG، بهره‌برداری از ماشین‌های جدید خریداری‌شده را از اکتبر ۲۰۲۲ آغاز کند.

خرید TM2500 توسط یک شرکت یونانی

همچنین، جنرال الکتریک از فروش یک واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی TM2500 به شرکت یونانی ترنا خبر می‌دهد. این توربین گاز مشتق از موتور هوایی، در کمتر از ۱۰ دقیقه به بار بیشینه خود می‌رسد و در فرکانس تولیدی ۶۰ هرتز، بهره‌وری آن به ۳۷ درصد و در فرکانس ۵۰ هرتز، بهره‌وری آن به ۳۵ درصد می‌رسد. این ماشین با قابلیت تولید ۳۳.۶ مگاوات‌ توان خروجی، قابلیت استفاده از گاز طبیعی یا سایر سوخت‌های متداول را دارد.

منبع:

dieselgasturbine

#توربین گاز صنعتی #جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها