توربوکمپرسور GPA-16

توربوکمپرسورهای روسی برای تقویت فشار خطوط انتقال گازپروم

نصب توربوکمپرسور GPA-16 در خطوط انتقال گاز سیبری

اتحادیه موتورسازان روسیه موسوم به UEC، از تامین چهار واحد توربوکمپرسور GPA-16 مجموعا با ظرفیت ۶۴ مگاوات، برای نصب در تاسیسات تقویت فشار خطوط انتقال گاز در منطقه سیبری خبر می‌دهد. این توربوکمپرسورها در تاسیسات متعلق به شرکت گازپروم در منطقه ایرکوت نصب خواهند شد. قرارداد تامین این ماشین‌ها بین واحد مهندسی UEC و شرکت گازپروم به امضا رسیده و انتظار می‌رود ساخت و انتقال این چهار واحد توربوکمپرسور تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام شود.

بنابر اعلام مدیران ارشد هلدینگ روستک، مجموعه بالاسری اتحادیه موتورسازان روسیه، پشتیبانی از پروژه‌های مرتبط با خطوط انتقال گاز در خاک این کشور از اولویت بالایی برخوردار است. تاکنون بیش از ۹۰ واحد توربوکمپرسور GPA-16 در نقاط مختلف روسیه نصب و راه‌اندازی شده‌است.

” بخوانید: تحویل ۱۹ واحد توربوکمپرسور روسی به گازپروم در سال ۲۰۲۲

این ماشین نمونه ارتقایافته توربین گاز PS-90GP2 محصول شرکت پرم موتورز است. شرکت ریبینسک از سال ۲۰۱۱، توسعه توربوکمپرسور GPA-16 را برعهده دارد. بنابر گزارش‌های اعلام‌شده، در سال ۲۰۲۳ مجموع ظرفیت تجهیزات توربین گاز روسی تامین‌شده برای نصب در خطوط انتقال گاز سیبری، از ۵۰۰ مگاوات تجاوز کرده‌است. خط انتقال سیبری اصلی‌ترین خط انتقال گاز در روسیه به‌شمار می‌رود که گاز را به کاربرانی در مناطق شرق دور این کشور و همچنین چین می‌رساند. طول این خط انتقال بالغ بر سه هزار کیلومتر است.

منبع:

uecrus

#اتحادیه موتورسازان روسیه #گازپروم #روستک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها