اولین توربین گاز بومی کره جنوبی

آغاز بهره‌برداری عملیاتی از اولین توربین گاز بومی کره جنوبی

اولین توربین گاز بومی کره جنوبی

کره جنوبی، بهره‌برداری از نخستین واحد توربین گاز پرقدرت بومی خود را آغاز کرد. این توربین گاز ساخت کره جنوبی، در نیروگاه سیکل ترکیبی گیمپو در غرب سئول پایتخت کره جنوبی نصب و راه‌اندازی شده‌است. شرکت کره‌ای KOWEPO مالک این نیروگاه است. توان خروجی این توربین گاز بومی ۲۷۰ مگاوات اعلام شده و بنابر اعلام رسانه‌های کره جنوبی، طراحی، توسعه و ساخت آن توسط شرکت کره‌ای دوسان انجام گرفته‌است.

برنامه توسعه این توربین گاز پرقدرت، با محوریت شرکت دوسان از سال ۲۰۱۹ کلید خورد و مجموعه‌ای از شرکت‌های خصوصی و مجموعه‌های دولتی کره جنوبی در این پروژه به دوسان یاری رساندند. بر این اساس، نام کره جنوبی در کنار آمریکا، ژاپن، آلمان، ایتالیا و ایران به‌عنوان جدیدترین عضو کلوپ اختصاصی تولیدکنندگان توربین گاز صنعتی پرقدرت جهان ثبت شد.

” بخوانید: بومی‌سازی فناوری تعمیر توربین‌های گاز در کره جنوبی

نصب این توربین گاز بومی در نیروگاه گیمپو در آوریل سال گذشته انجام شد و نخستین بار در مارس ۲۰۲۳، در قالب برنامه آزمایش و ارزیابی میدانی این ماشین روشن شد. پس از تکمیل برنامه آزمایش و ارزیابی و آماده‌سازی تجهیزات جانبی، این توربین گاز به‌عنوان قلب اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی گیمپو وارد مرحله بهره‌برداری کامل عملیاتی شده‌است. کره جنوبی امیدوار است با تکیه بر این دستاورد، وابستگی خود به کشورهای خارجی در تامین توربین‌های گاز صنعتی پرقدرت را در آینده‌ای نزدیک به حداقل میزان ممکن برساند.

منبع:

koreabizwire

#توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها