تولید افزایشی قطعات موتورهای هوایی

افزایش ظرفیت برای تولید افزایشی قطعات موتورهای هوایی تجاری

تولید افزایشی قطعات موتورهای هوایی تجاری

شرکت هوافضای کالینز برنامه‌ای را برای افزایش قابل‌ملاحظه ظرفیت تولید افزایشی قطعات موتورهای هوایی غیرنظامی دنبال می‌کند. در این چارچوب، یک کارخانه جدید برای چاپ سه‌بعدی قطعات در زیربنای بیش از ۸۳۰ مترمربع در تاسیسات شرکت کالینز در ایالت آیوا آمریکا راه‌اندازی شده‌است. برای ساخت، تجهیز و راه‌اندازی این مرکز بیش از ۱۴ میلیون دلار هزینه شده‌است.

ساخت قطعات با روش تولید افزایشی برای توربین‌های گاز زمینی و صنعتی پیش از این توسط شرکت کالینز انجام شده‌است. با توجه به کمبود قابل‌ملاحظه قطعات موتورهای هوایی توربوفن غیرنظامی و نیاز بالای بازار، مدیران ارشد شرکت کالینز تصمیم گرفتند تا ظرفیت تاسیسات خود برای استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی و تولید افزایشی قطعات این موتورها را در دستورکار قرار دهند.

” بخوانید: مجوز استفاده از تولید افزایشی فلزی برای تعمیر قطعات موتور هوایی

بنابر اعلام شرکت کالینز، چاپگرهای سه‌بعدی نصب‌شده در تاسیسات جدید این شرکت، نسبت به نمونه‌های هم‌رده خود با سرعتی بیش از هشت برابر کار می‌کنند و از این رو زمان آماده‌سازی قطعات موتورهای هوایی غیرنظامی توسط آن‌ها به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

از عمده‌ترین قطعات تولیدی توسط شرکت هوافضای کالینز برای موتورهای هوایی تجاری، می‌توان به جعبه‌دنده، سامانه کنترل سوخت، مجموعه حسگرهای موتور و سامانه استارت اشاره کرد. مجموع درآمد این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۲۱، از مرز ۱۸.۴ میلیارد دلار تجاوز کرده و بالغ بر ۶۸ هزار نفر برای این شرکت در نقاط مختلف دنیا کار می‌کنند.

منبع:

flightglobal

#موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها