گزارش مالی زیمنس انرژی

زیمنس انرژی گزارش مالی جدید خود را منتشر کرد

گزارش مالی زیمنس انرژی

زیمنس انرژی گزارش عملکرد مالی خود مربوط به سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۳ تا تاریخ ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی را منتشر کرد. در نگاه کلی به این گزارش، می‌توان ادعا کرد که چالش‌های پردامنه مرتبط با توربین‌های بادی زیمنس، به طور کامل بر روی عملکرد فوق‌العاده این شرکت در حوزه توربین‌های گاز و سایر زمینه‌های کاری سایه افکنده‌است. عمده مشکلات پیش‌آمده در حوزه توربین‌های بادی مربوط به مسائل کنترل کیفی در پلتفرم‌های ساحلی و فراساحلی مرتبط با محصولات زیمنس است.

در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۳، مجموع سفارش‌های دریافتی توسط زیمنس انرژی، با رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل، به مرز ۱۴.۹ میلیارد یورو رسیده‌است. این در حالی است که درآمد این شرکت آلمانی با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل، مبلغ ۷.۵ میلیارد یورو را نشان می‌دهد. مجموع هزینه‌های ناشی از محل چالش‌های فنی مرتبط با توربین‌های بادی زیمنس انرژی در این مدت، حدود ۲.۲ میلیارد یورو گزارش شده که بر این اساس، علیرغم رشد سفارش‌های دریافتی و درآمد، عملا زیمنس انرژی سود قابل‌توجهی از عملکرد خود در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۳ نداشته‌است.

نکته قابل‌توجه دیگر، هزینه‌های مربوط به تغییرات ساختاری و شرایط جدید حاکم بر بازار روسیه برای زیمنس انرژی است. بنابر گزارش مالی اخیر منتشرشده توسط این شرکت آلمانی، در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۳، بیش از ۲۰۰ میلیون یورو به علت تغییرات ساختاری و خروج این شرکت از بازار روسیه، هزینه روی دست این مجموعه گذاشته شده‌است.

” بخوانید: زیمنس بازار روسیه را ترک می‌کند

سفارش‌های دریافتی در حوزه توربین‌های گاز نسبت به مدت مشابه در سال مالی قبل ۱۶.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. این رشد برای بخش توربین‌های بخار نیز بالغ بر ۱۳ درصد گزارش شده‌است.

منبع:

marketscreener

#زیمنس #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها