آزمایش پروازی سوخو سوپرجت

تداوم آزمایش پروازی نمونه روزآمد سوخو سوپرجت

دومین آزمایش پروازی سوخو سوپرجت

بنابر اعلام اتحادیه هواپیماسازان روسیه موسوم به UAC، نخستین نمونه پیش‌تولیدی از نسخه روزآمد جت منطقه‌ای سوخو سوپرجت موسوم به SSJ NEW، در فاصله کمتر از یک هفته دومین پرواز آزمایشی خود را انجام داد. اولین پرواز این پرنده در تاریخ ۲۹ اوت ۲۰۲۳ انجام شد. این پرواز ۵۴ دقیقه به طول انجامید و هواپیما تا ارتفاع ۱۰ هزار پایی اوج گرفت.

” بخوانید: اولین آزمایش پروازی سوخو سوپرجت

در پرواز آزمایشی دوم، نمونه جدید سوخو سوپرجت ۷۵ دقیقه پرواز کرد و به ارتفاع پروازی ۲۰ هزار پا رسید. در این پرواز، عملکرد سامانه کنترل فشار کابین مسافران و همچنین کارکرد سامانه یخ‌زدایی دهانه ورودی موتور و اجزای مختلف پمپ‌ها و مخازن سوخت مورد ارزیابی قرار گرفت.

شرکت یاکوولوف وابسته به گروه UAC، به‌عنوان بخشی از هلدینگ فناوری دولتی روستک، توسعه این هواپیما را برعهده دارد. روسیه قصد دارد نمونه روزآمد SSJ NEW را با استفاده از تجهیزات و سامانه‌های بومی تولید و عرضه کند، اما این برنامه تاکنون با تاخیرهای متعدد مواجه بوده‌است.

بنابرادعای مسئولان پروژه، در این نمونه جدید ۴۰ سامانه تولید شرکت‌های روسی جایگزین نمونه‌های غربی شده‌است. علیرغم تلاش‌های صنعت هوایی روسیه، اولین نمونه پیش‌تولیدی SSJ NEW کماکان از موتورهای سام۱۴۶ استفاده می‌کند. موتور توربوفن بومی PD8، از برنامه زمان‌بندی خود بسیار عقب است و بنابر گزارشات، در حال پشت سر گذاشتن تست‌های صلاحیت پروازی، شامل آزمایش‌های پروازی با استفاده از نمونه ویژه‌ای از هواپیمای ایلیوشن۷۶ است.

منبع:

ixbt

#موتور توربوفن #موتور PD8 #روستک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابراهیم وقاری
ابراهیم وقاری
7 ماه گذشته

اقا چرا دیگر از هواپیمای کارگو ۱۴۰ ساحت ایران و ازمایش های پروازی ان اطلاعات نمی دهید و از سوخو روسیه هر روز مطلب می گذارید