استعفای دسته جمعی کارمندان شرکت آنسالدو انرجیا

آنسالدو انرجیا مهندسان خود را از دست می‌دهد؟

استعفای دسته جمعی کارمندان شرکت آنسالدو انرجیا

آنسالدو انرجیا که روزی چشم و چراغ صنعت نیروگاهی ایتالیا بود، این روزها با مشکلات متعددی دست به گریبان است. افزایش سرمایه و جایگزینی مدیرعامل برای حل مشکلات شرکت آنسالدو انرجیا کافی نبود. آنسالدو انرجیا به‌عنوان بازیگر اصلی صنعت نیروگاهی ایتالیا که مقر اصلی آن در جنوا واقع شده، سال ۲۰۲۲ را با زیان خالص ۵۵۹ میلیون یورو پشت سر گذاشت. هدایت این شرکت از آوریل گذشته به فابریتزیو فابری، مدیری باتجربه طولانی در این حوزه با امیدهای فراوان سپرده شد.

بخوانید: آنسالدو انرجیا مدیرعامل جدید خود را معرفی کرد

برخی منابع که نخواستند نامشان فاش شود، اطلاعاتی را در رسانه‌های محلی در طول شش ماه گذشته در مورد خروج داوطلبانه بیش از ۶۰ مهندس و تکنیسین از آنسالدو انرجیا منتشر کرده‌اند. از زمانی که نشانه‌های بحران در این شرکت آشکار شد، نیروی کار از ۲۳۲۰ به ۲۱۷۰ نفر کاهش یافته‌است. این افراد از آینده خود در شرکت آنسالدو انرجیا اطمینان کافی نداشتند.

در عین حال، سفارش‌های کم و عدم قطعیت در مورد درآمدهای این شرکت در ماه‌های پیش‌رو، موجب عدم اطمینان نیروی انسانی شده‌است. این در حالی است که دوره‌های آموزشی که توسط شرکت برای حفظ نیروی‌های کار تدارک دیده شده و تا اکتبر ادامه دارد هم مانع استعفای دسته جمعی کارمندان این مجموعه نشده‌است.

مدیرعامل جدید آنسالدو انرجیا اعلام کرده که تا پایان ۲۰۲۴، منابع مالی جایگزین برای برون‌رفت از بحران استفاده نخواهد شد. از طرف مقابل، مسئولان اتحادیه‌های کارگری، نسبت به آینده کاری کارکنان این شرکت، چشم‌انداز قابل‌اطمینانی را ارزیابی نمی‌کنند. اگرچه مدیرعامل جدید ادعا کرده بود که ساخت و مونتاژ پنج واحد توربین گاز جدید به زودی آغاز خواهد شد، اما این موضوع که به معنای ایجاد جریان کاری در کارخانجات آنسالدو انرجیا است، هنوز محقق نشده‌است.

بخوانید: اعتصاب گسترده کارکنان شرکت آنسالدو انرجیا

بنابر ادعای اتحادیه‌های کارگری، منابع مالی بدست‌آمده از طریق افزایش سرمایه خرج شده و بودجه‌ای برای خرید مواد اولیه و آغاز فرآیندهای تولید قطعات و مجموعه‌ها وجود ندارد. در این شرایط، دولت ایتالیا تلاش می‌کند که اوضاع را کنترل کند و اخیرا معاون وزیر اقتصاد این کشور، بازدیدی از کارخانجات آنسالدو انرجیا در بندر جنوا داشته‌است.

شرکت آنسالدو انرجیا، هنوز در شوک از دست‌دادن سفارش هلدینگ انل برای توربین‌های ‌گاز خود و تعلیق سفارش گروه رومن قرار دارد. این در حالی است که وزارت اقتصاد ایتالیا با داشتن ۲۳ درصد از سهام گروه انل، بزرگترین سهامدار این مجموعه بشمار می‌رود و مدیران آنسالدو انرجیا امیدوار هستند با دخالت دولت، شرایط بهتر شود و امیدها برای سفارش‌گذاری مجدد فراهم آید.

مدیر باتجربه تازه نفس آنسالدو انرجیا  امیدوار است با تکیه بر نقش توربین‌های گاز روزآمد این مجموعه در تحقق اهداف کاهش آلایندگی و توسعه صنعتی ایتالیا تا سال ۲۰۲۷، زمینه را برای احیای شرایط مالی این مجموعه فراهم آورد.

منبع:

startmag

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها