صلاحیت پروازی موتور پرل۷۰۰

تایید صلاحیت پروازی موتور پرل۷۰۰ توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا

صلاحیت پروازی موتور پرل۷۰۰

رولزرویس از دریافت تاییدیه صلاحیت پروازی از اداره هوانوردی فدرال آمریکا FAA، برای موتور توربوفن سبک BR700-730B2-14 در اوایل ماه جاری میلادی خبر می‌دهد. این موتور که نام تجاری آن پرل۷۰۰ است، نیروی پیشران جت تجاری گلف‌استریم G700 و نمونه دوربردتر G800 را تامین خواهد کرد. پیش از این، در اواخر تابستان سال گذشته میلادی، آژانس ایمنی هوانوردی اروپا یاسا، گواهینامه صلاحیت پروازی این موتور را صادر کرده بود.

موتور پرل۷۰۰ توسط مرکز تعالی موتورهای هوایی تجاری، مستقر در دال‌هوس آلمان توسعه یافته‌است. طراحی این موتور بر اساس هسته مرکزی روزآمد شرکت رولزرویس موسوم به ادونس۲، به همراه یک بخش کم‌فشار جدید انجام شده‌است.

موتور پرل۷۰۰ در مقایسه با نمونه پیشین خود BR725، با ۸ درصد افزایش توان، نیروی پیشران برخاست معادل ۱۸۲۵۰ پاوند را تامین می‌کند. همچنین بنابر اعلام رولزرویس، مصرف سوخت این موتور نسبت به نمونه‌های قبلی خود ۵ درصد بهبود یافته‌است.

گلف‌استریم موتور پرل۷۰۰ را برای نصب بر روی جت‌های تجاری دو موتوره G700 و G800 انتخاب کرده‌است. برد هواپیمای G700 بالغ بر ۱۴ هزار و برد هواپیمای G800 نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر است و انتظار می‌رود با تکمیل برنامه دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی آن‌ها، به ترتیب تا سه ماهه سوم سال جاری میلادی و نیمه سال ۲۰۲۴ وارد خدمت عملیاتی شوند.

منبع:

ainonline

#گواهینامه صلاحیت پروازی #رولزرویس #موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها