پره داغ

عرضه پره داغ جدید برای موتورهای CFM56

پره داغ جدید موتورهای CFM56

شرکت CFM اینترنشنال اعلام کرد که عرضه پره توربین پرفشار ارتقایافته جدید خود را برای نصب بر روی موتورهای CFM56-5B و CFM56-7B آغاز کرده‌است. طراحی این پره داغ جدید به گونه‌ای انجام شده که عمر عملیاتی آن نسبت به نمونه‌های پیشین افرایش یافته‌است. بنابر اعلام شرکت سازنده، در طراحی این پره جدید از تجربیات میلیون‌ها ساعت کارکرد عملیاتی نمونه‌های قبلی به طور بهینه‌ای استفاده شده‌است.

از جمله بهسازی انجام‌شده بر روی این پره، می‌توان به افزایش ضخامت دیواره، بهینه‌سازی بارگذاری سطح پره و دقیق‌تر کردن تلرانس‌های ساخت اشاره کرد. همچنین در چیدمان این پره، از پیکربندی بهینه‌شده CFM56 با هدف کاهش مصرف سوخت در سال ۲۰۰۷، استفاده شده‌است.

” بخوانید: رولز رویس در انتظار تائید پره داغ جدید برای موتور توربوفن ترنت ۱۰۰۰

مدیریت این پروژه در دفتر طراحی بخش هوانوردی جنرال الکتریک انجام شده‌است. شرکت جنرال الکتریک شریک ۵۰ درصدی کنسرسیوم CFM اینترنشنال است که شریک دیگر آن شرکت فرانسوی سافران می‌باشد.

پره داغ جدید برای این موتور توربوفن نام‌آشنا، در تاسیسات جنرال الکتریک در گرینویل، واقع در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا تولید می‌شود. بیش از یک دهه از فعالیت این مرکز می‌گذرد و بالغ بر ۲۵۰ نفر در آن کار می‌کنند. به طور متوسط، خط تولید نصب‌شده در این مرکز روزانه ‍۱۰۰۰ قطعه، هفتگی ۵۰۰۰ قطعه و سالانه ۲۵۰ هزار قطعه را به مشتریان تحویل می‌دهد.

خانواده موتورهای توربوفن CFM56، به‌عنوان پرتیراژترین نمونه در صنعت هوانوردی غیرنظامی جهان، بالغ بر ۱.۲ میلیارد ساعت پروازی را به ثبت رسانده‌اند. در حال حاضر دو نمونه ۵بی و ۷بی از این خانواده تولید می‌شوند و بخش بزرگی از ناوگان عملیاتی آن را تشکیل می‌دهند. جنرال الکتریک قصد دارد با افزایش نرخ تولید این پره جدید، موجودی قابل اطمینانی برای پشتیبانی از مراکز تعمیر و نگهداری این موتورها در نقاط مختلف جهان در سال آینده فراهم آورند.

منبع:

safran-group

#CFM اینترنشنال #موتور توربوفن #موتور هوایی #جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها