ایرعربیا

سفارش بزرگ برای موتورهای لیپ توسط ایرلاین اماراتی

سفارش موتور LEAP-1A توسط ایرلاین ایرعربیا

شرکت کم‌هزینه هوایی ایرعربیا که مقر اصلی آن در شارجه امارات متحده عربی واقع شده، سفارشی را برای خرید ۲۴۰ دستگاه موتور توربوفن روزآمد LEAP-1A به شرکت CFM اینترنشنال ارائه کرده‌است. این قرارداد بلندمدت شامل تامین موتور، خدمات تعمیر و نگهداری و تامین قطعات یدکی نیز می‌باشد. ایرعربیا این موتورها را برای نصب بر روی ۱۲۰ فروند هواپیما از خانواده ایرباس‌ A320neo خود می‌خواهد که شامل ۷۳ فروند A320neo بعلاوه ۲۷ فروند A321neo و ۲۰ فروند A321XLR با برد افزایش‌یافته است. انتظار می‌رود تحویل این هواپیماها به تدریج از سال ۲۰۲۵ آغاز شود.

این شرکت هوایی اماراتی از سال ۲۰۰۳، به‌عنوان مشتری موتورهای ساخت شرکت CFM اینترنشنال شناخته می‌شود. پیش از این ایرعربیا سابقه استفاده از موتور CFM56-5B برای تامین نیروی پیشران ایرباس A320 را دارد. این شرکت در حال حاضر، ناوگانی شامل ۷۱ فروند ایرباس A320ceo و ایرباس A321LR در اختیار دارد.

بنابر اعلام شرکت CFM اینترنشنال، خانواده موتورهای لیپ تاکنون بیش از ۴۰ میلیون ساعت پروازی را در قالب ۱۸ میلیون سیکل پرواز عملیاتی به ثبت رسانده‌اند. نخستین نمونه‌های موتور لیپ در سال ۲۰۱۶ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شدند و نسبت به نسل قبلی خود ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف سوخت کمتر و آلایندگی پایین‌تری دارند. همچنین، سروصدای آن‌ها به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته‌است.

همزمان با اعلام خبر سفارش بزرگ ایرعربیا، گزارش دیگری منتشر شد که تایید می‌کرد شرکت فلای دبی سفارشی برای دریافت ۲۲۲ دستگاه موتور LEAP-1B جهت نصب بر روی هواپیمای بوئینگ B737 خود سفارش داده‌است.

منبع:

ainonline

#CFM اینترنشنال #موتور هوایی #موتور لیپ #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها