بازسازی پره های داغ

بازسازی پره های داغ موتورهای تجاری غربی در روسیه

بازسازی پره های داغ موتور CFM56

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، متخصصان موسسه مکانیک نظری و تجربی موسوم به ITPM، به توانمندی بومی بازسازی پره های داغ موتورهای CFM56 نصب‌شده بر روی هواپیماهای مسافربری باریک‌پیکر ایرباس و بوئینگ دست یافته‌اند. انتظار می‌رود استفاده عملی از این دستاورد فنی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴ در تاسیسات شرکت BEMZ عملیاتی شود.

شرکت هواپیمایی خصوصی S7 به‌عنوان شریک این پروژه در مدتی کمتر از یک سال، دو کارخانه بازسازی پره‌های داغ موتورهای هوایی را تجهیز کرده و مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری روسیه دریافت کرده‌است.

بنابر اعلام خبرگزاری تاس، در این مرکز از مواد اولیه روسی برای بازسازی قطعات و همچنین انجام عملیات پوشش‌دهی استفاده می‌شود. در این گزارش تاکید شده‌ که هدف از این پروژه ساخت پره‌های داغ موتورهای CMF56 نیست و تنها دستیابی به توانمندی بومی و مستقل بازسازی و تعمیر این قطعات حساس مورد نظر است.

تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه پس از حمله نظامی به اوکراین، فشار بسیار زیادی را به بخش هوانوردی غیرنظامی این کشور وارد کرده‌است. شرکت BEMZ یکی از کارخانجات ماشین‌سازی قدیمی روسیه است که از سال ۱۹۵۹ در زمینه‌های مختلف هوافضایی مشغول بکار است. بنظر می‌رسد روسیه برای برون‌رفت از بحران در تامین قطعات یدکی برای حفظ ناوگان هوایی غیرنظامی خود در وضعیت عملیاتی، راه‌حل بومی‌سازی توانمندی تامین و بازسازی را در پیش گرفته‌است.

منبع:

tass

#پره توربین گاز #موتور هوایی #توربین گاز هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها