نیروگاه سیکل ترکیبی سابیا

جنرال الکتریک توربین‌های گاز خود در کویت را ارتقا داد

ارتقای توربین‌های گاز جنرال الکتریک در نیروگاه سیکل ترکیبی سابیا

وزارت آب، برق و انرژی تجدیدپذیر کویت از اجرای یک پروژه موفق مهم توسط جنرال الکتریک در نیروگاه سیکل ترکیبی سابیا در این کشور خبر می‌دهد. در قالب این پروژه، چهار واحد توربین گاز GE9F.03 مستقر در نیروگاه دو گیگاواتی سابیا بروزرسانی شده‌است. انتظار می‌رود با اجرای این پروژه، ظرفیت تولید این بلوک نیروگاهی ۷۰ مگاوات افزایش یابد. همچنین میزان آلایندگی دی‌اکسیدکربن نیروگاه به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد که بنابر ارزیابی اولیه وزارت برق کویت، معادل آلایندگی ۱۶ هزار دستگاه خودرو است.

این پروژه ارتقا در قالب قرارداد سرویس بلندمدت چندساله، امضاشده بین شرکت کویتی الغانیم اینترنشنال و GE Vernova انجام شده‌است. بر این اساس GE Vernova ارتقای موسوم به AGP را برای چهار واحد توربین گاز GE9F.03 در بلوک‌های دوم و سوم نیروگاه سابیا انجام داده‌است. همچنین این شرکت آمریکایی متعهد است خدمات نگهداری، پشتیبانی و تامین قطعات یدکی برای این ماشین‌ها را به مدت ۷ سال تضمین نماید.

نیروگاه سابیا در ۵۲ کیلومتری پایتخت واقع شده و GE Vernova شش واحد توربین گاز GE9F.03 را به همراه سه واحد توربین بخار D11 در آن نصب کرده‌است. سابیا بزرگترین نیروگاه کویت به شمار می‌رود. پیش از این، پروژه ارتقای دو واحد از این ماشین‌ها توسط GE Vernova با موفقیت انجام شده بود.

” بخوانید: توربین گاز کلاس F زیمنس برای نیروگاهی در کویت

منبع:

ge

#توربین گاز صنعتی #جنرال الکتریک #پروژه ارتقا #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها