توربین گاز پرقدرت بومی روسیه

توربین گاز پرقدرت بومی روسیه در کانون توجه نمایشگاه هاربین

اولین توربین گاز پرقدرت بومی روسیه در نمایشگاه هاربین

روستک سازمان دولتی متولی توسعه فناوری در روسیه، از برپایی غرفه ویژه برای ارائه دستاوردهای این کشور در هشتمین نمایشگاه روسیه و چین در هاربین خبر می‌دهد. در غرفه روستک، دستاوردهای فناورانه روسیه در حوزه هوایی، موتور و توربین گاز در کنار تجهیزات پزشکی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

بنابر اعلام روستک، اولین توربین گاز پرقدرت بومی روسیه موسوم به GTD-110M بطور خاص در این غرفه ارائه شده‌است. بر این اساس، ارائه این توربین گاز جدید روسی برای اولین بار در چین رخ می‌دهد. اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، متولی توسعه توربین گاز پرقدرت GTD-110M است که بهره‌وری آن، بیش از ۳۶ درصد اعلام شده‌است.

بخوانید:تکمیل بهره‌برداری آزمایشی از اولین توربین گاز صنعتی پرقدرت روسیه

نخستین نمونه تولیدی این توربین گاز، در نیروگاه اودارنایا در منطقه کراسنودار نصب و راه‌اندازی شده‌است. علاوه بر این، یک خانواده جدید از توربوکمپرسورهای روسی ویژه تقویت خطوط انتقال گاز موسوم به UGPA-16(25) در غرفه روستک در نمایشگاه هاربین ارائه شده‌است. نمونه‌های مختلف این توربوکمپرسور توان خروجی ۱۶ تا ۲۵ مگاوات دارند.

اولین دوره نمایشگاه روسیه و چین در سال ۲۰۱۴ برگزار شد و از آن سال، بطور سالانه این رویداد به‌عنوان محلی برای ارائه آخرین دستاوردهای فناوری دو کشور و جذب بازار و توسعه همکاری‌های راهبردی برگزار می‌شود. رئیس جمهور روسیه جهت افتتاح نمایشگاه به چین سفر کرده‌است.

ببینید: “نمایش توربین گاز پرقدرت روسی GTD-110M در ایرشوی ماکس۲۰۲۱”

بنابر ادعای مدیران ارشد روستک، توربین گاز GTD-110M یک سر و گردن از رقبای غربی خود روزآمدتر و کارآمدتر است و می‌تواند کمک بزرگی به توسعه صنعت نیروگاهی این کشور پهناور بکند. در غرفه روستک همچنین آخرین دستاوردهای روسیه در توسعه هواپیماهای مسافربری کوتاه‌برد MC-21 و جت منطقه‌ای سوخو سوپرجت ۱۰۰ عرضه شده‌است. پیش از این، اعلام شده بود که چین از پروژه مشترک توسعه موتور توربوفن سنگین PD-35 روسیه کنار رفته‌است. قرار بود این موتور نیروی پیشران جت مسافربری پهن‌پیکر مشترک روسی چینی را تامین نماید.

منبع:

rostec

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها