پایان آزمایش‌های توربین گاز صنعتی جدید روسی تا پیش از پایان سال میلادی

تکمیل بهره‌برداری آزمایشی از اولین توربین گاز صنعتی پرقدرت روسیه

توربین گاز صنعتی پرقدرت روسیه

هلدینگ فناوری روستک متعلق به دولت روسیه، از تکمیل مرحله بهره‌برداری آزمایشی از نخستین واحد توربین گاز پرقدرت ساخت این کشور در نیروگاه اودارنایا در منطقه کراسنودار خبر می‌دهد. نصب این تجهیزات و آغاز مرحله بهره‌برداری آزمایشی از آن‌ها در نیروگاه مذکور از اکتبر ۲۰۲۳ انجام شده‌است. از آن موقع تاکنون بیش از ۶۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولیدی توسط این تجهیزات به شبکه توزیع برق سراسری روسیه تحویل داده شده‌است. معاون نخست وزیر روسیه پس از اعلام این خبر توسط روستک، آن را گامی مهم برای حل مشکل تامین برق در بخش جنوبی روسیه به ویژه در منطقه کراسنودار قلمداد کرد.

” بخوانید: پایان آزمایش‌های توربین گاز صنعتی جدید روسی تا پیش از پایان سال میلادی

ظرفیت تولید واحد اول این نیروگاه ۲۳۰ مگاوات است و انتظار می‌رود پس از تکمیل پروژه نیروگاه حرارتی اودارنایا، ظرفیت کامل ۵۶۰ مگاوات عملیاتی شود. سوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی است. توربین گاز نصب‌شده در این نیروگاه موسوم به GTD-110M، به‌عنوان نخستین توربین گاز پرقدرت بومی روسیه شناخته می‌شود که توسط اتحادیه موتورسازان روسیه موسوم به UEC توسعه یافته‌است.

دولت روسیه این ماشین را با هدف جایگزینی توربین گاز پرقدرت وارداتی توسعه داده‌است. ادعا شده بهره‌وری این ماشین ۳۶ درصد است. علیرغم تکمیل مراحل بهره‌برداری آزمایشی از نخستین واحد بومی توربین گاز صنعتی پرقدرت روسیه این کشور هنوز راه زیادی را برای تثبیت توانمندی خود در حوزه توربین‌های بزرگ نیروگاهی پیش رو دارد.

منبع:

rostec

#روستک #اتحادیه موتورسازان روسیه #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها