تعمیر موتورهای غربی به جای جایگزینی آنها

تعمیر موتورهای غربی به جای جایگزینی آنها؛ رویکرد جدید ایرلاین‌های روسی

تعمیر موتورهای غربی به جای جایگزینی آنها

تحریم‌های غرب علیه صنعت هوانوردی روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین، آثار قابل‌توجهی در پی داشته‌است. عدم دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پشتیبانی تامین‌کنندگان غربی هواپیماها و موتورهای هوایی، یکی از بزرگترین چالش‌ها برای شرکت‌های هواپیمایی روسی بشمار می‌رود. با گذشت نزدیک به دو سال از این وضعیت جدید، ایرلاین‌های روسی در حال سازگارکردن خود با شرایط موجود هستند.

مرکز تعمیر و نگهداری اس۷ موسوم به S7 Technics، برنامه جامعی را برای ارائه خدمات تعمیر، نگهداری و بازسازی برای هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس در دستور کار دارد. بنابر گزارش روزنامه کامرسانت، شرکت S7 Technics برنامه مفصلی را برای تسط بر فرآیندهای تعمیر، نگهداری و بازسازی موتورهای CFM56 به‌عنوان تامین‌کننده نیروی پیشران هواپیماهای مسافربری A320 و بوئینگ B737 دنبال می‌کند.

بخوانید: صورتحساب سنگین بخش هوانوردی برای دولت روسیه

بنابر گزارش کامرسانت، در حال حاضر بیش از ۸۰۰ دستگاه از گزینه‌های مختلف موتور توربوفن CFM56 در روسیه موجود است. بخش عمده‌ای از این موتورها شامل نمونه‌های ۵بی و ۷بی هستند. چالش اصلی در این زمینه، تعمیر و بازسازی قطعات بخش داغ موتور است. بنابر گزارش کامرسانت، شرکت S7 Technics بطور جدی تقویت توانمندی و ظرفیت برای ارائه خدمات تعمیر، نگهداری و بازسازی برای ماژول‌های توربین و کمپرسور کم‌فشار و بطور کلی هسته اصلی داغ موتور را دنبال می‌کند.

بنابر اعلام شرکت S7 Technics، تاکنون بازسازی ۱۲ موتور در تاسیسات اصلی این شرکت در مسکو تکمیل شده‌است. این ایرلاین روسی در سال ۲۰۱۵ کار بر روی تعمیر قطعات موتور CFM56 را آغاز کرده‌است. مسئله مهم دیگر، مدیریت هزینه‌ها در شرایط عدم دسترسی به قطعات و تامین‌کنده اصلی است.

علاوه بر موتور، تعمیر و بازسازی واحد تولید توان کمکی APU نیز در دستور کار S7 Technics قرار دارد. این شرکت اخیرا مجوز لازم از سازمان هواپیمایی کشوری روسیه برای تعمیر و بازسازی APU ساخت هانی‌ول بکاررفته در جت مسافربری منطقه‌ای روسیه سوخو سوپرجت ۱۰۰ را دریافت کرده‌است.

منبع:

aerotime

#تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی #موتور توربوفن

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها