تست پروازی موتور جدید رولزرویس

تکمیل برنامه تست پروازی موتور جدید رولزرویس

تست پروازی موتور جدید رولزرویس

رولزرویس از پایان برنامه آزمایش پروازی موتور توربوفن پرل ۱۰X خبر می‌دهد. در قالب این برنامه شش ماهه، مجموعه‌ای از آزمایش‌های پروازی متنوع بر روی موتوری که تامین‌کننده نیروی ‌پیشران جت تجاری فالکون ۱۰X محصول شرکت داسو خواهد بود، انجام شد.

رولزرویس این برنامه آزمایش پروازی را با استفاده از بستر تست پرنده بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ به انجام رساند. مجموعا ۲۵ پرواز آزمایشی در این مدت انجام شد. این پروازی‌های آزمایشی از ۲۹ مارس سال جاری میلادی کلید خورد و آخرین پرواز از این مجموعه، در تاریخ ۲۶ سپتامبر در تاسیسات رولزرویس در توسان ایالت آریزونا به مدت ۴ ساعت و ۳۸ دقیقه صورت گرفت.

بخوانید: کلنگ‌زنی برای راه‌اندازی مرکز پشتیبانی موتور توربوفن پرل ۱۰اکس

مجموع مسافت طی‌شده توسط دو فروند بستر تست پرنده رولزرویس در این برنامه آزمایشی، از مرز ۶۶ هزار کیلومتر عبور کرد. در این برنامه، دو دستگاه موتور پرل ۱۰X به نوبت زیر بال سمت راست بوئینگ ۷۴۷ شرکت رولزرویس نصب شدند.

 در این برنامه آزمایشی، عملکرد موتور پرل ۱۰X در ارتفاع ۴۵ هزار پایی مورد ارزیابی قرار گرفت. نکته قابل‌توجه در آزمایش مذکور، نصب سه ‌نوع موتور مختلف زیر بال‌های بستر تست پرنده رولزرویس است. این موتورها شامل سه دستگاه RB211 و یک دستگاه ترنت ۱۰۰۰ و نهایتا نمونه آزمایشی پرل ۱۰X بود.

منبع:

flightglobal

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها